ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

2 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گفتگو با غلامحسین کرباسچی

نارضائی آنقدر وسیع است

که یک دولت حریف آن نمی شود

 
 

   

بنیانگذار اصلی حزب کارگزاران سازندگی غلامحسین کرباسچی شهردار موفق دو شهر اصفهان و تهران بود، اما او پس از 5 سال که از زندان آزاد شد، سکان رهبری این حزب را بدست حسین مرعشی برادر زن هاشمی رفسنجانی داد و خود در نقش سیاستمدار و خط دهنده در رهبری این حزب جای گرفت. حزبی که فائزه هاشمی و محسن هاشمی، فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز در رهبری آن هستند. کرباسچی سیاست شناس تر و از آن مهم تر، آشنا تر از بسیاری از اصلاح طلب ها از ساختار حکومت است و به همین دلیل مصاحبه های مهم سیاسی را با رسانه های داخل کشور او انجام میدهد و نظراتش بعنوان نظرات برتر در حزب کارگزاران شناخته می شود.

او در تازه ترین مصاحبه ای که خبرآنلاین آن را منتشر کرده گفته است:

نارضایتی در جامعه خیلی عمیق تر از آن است که یک دولت بتواند آن را از بین ببرد. خود ما علیه مرحوم بازرگان شعار می دادیم اما الان فهمیدیم یک من ماست چقدر کره دارد.

مجلس یک سری تندرو بدخیم دارد که خیلی نباید از آنها توقع داشت. همیشه یک جریان تند در بین جریانات سیاسی وجود دارد. ولی به نظرم مجموعه نیروهای معتدل جریان اصولگرا و آن‌ها که حرف رهبری را گوش می‌دهند و مصالح کشور را می‌بینند، در مجلس دست بالا را دارند.

اگر دولتی خیلی خوب کار کند، نارضایتی افزایش پیدا نکند می‌تواند تا حدی نارضایتی را کاهش دهد. من اعتقاد ندارم که دولت می تواند همه نارضایتی ها را از بین ببرد، چون گرفتاری‌های مردم خیلی زیاد است و با یک دوره 4 ساله ریاست جمهوری حل نمی‌شود، مگر این که روش و روالی روی دور بیفتد که دو، سه دولت همین روال را طی کنند و مشکلات مردم حل شود.

مردم بر حسب مشکلاتشان با ما (حکومت) هستند. با بحث‌های فرهنگی و آزادی‌های اجتماعی و اینترنت و حجاب و... مشکلات در این دولت تمام نمی‌شود.

رفع حصر و آزادی زندانی‌ها نشانه‌ای است که مجموعه ملت و حاکمیت و دولت و نیروهای مختلف دارند با آن به سمت تفاهم و رسیدن به اتفاق نظر برای خدمت به کشور و مردم پیش می‌روند. مسائل گذشته، تقصیر هرکه بوده خوب یا بد، حسابش بماند با کرام الکاتبین.

کاری ندارم که الان شهردار تهران چه کسی است و هم سلیقه با او هستیم یا نیستیم اما شهردار تهران باید یک شخصیت ملی باشد و مورد قبول همه. اگر آدمی باشد که کسی به او اعتنا نکند، کار شهرداری پیش نمی رود.

مشروح گفت‌وگوی فرشته صائمی با کرباسچی را در لینک زیر میتوانید بخوانید:

khabaronline.ir/xmFfw

 
 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  23 سپتامبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: