ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

21 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
     
 

   

عنوان اول پیک نت 21 مهر

مصاحبه مهم علاء الدین بروجردی با اسپوتنیک

شرایط ممکن است به سمت

تغییر فتوای اتمی رهبر برود!

در این روزها، اخبار ضد و نقیضی درباره آزمایش اتمی ایران در کویر سمنان به همراه برخی اظهار نظرها درباره ضرورت مجهز شدن ایران به سلاح اتمی شده است. از جمله نامه 39 نماینده مجلس درهمین ارتباط خطاب به شورای عالی امنیت ملی. اما از نظر ما، مستند ترین و جدی ترین اظهار نظر در این باره از سوی علاء الدین بروجردی صورت گرفته است. بروجردی در گذشته از معاونان وزارت خارجه بوده و چندین دوره نیز نماینده مجلس. از جمله در مجلس کنونی. حتی این گمان قوی است که در صورت بلند شدن قالیباف از روی صندلی ریاست مجلس، این صندلی به بروجردی سپرده شود. سفرهای رسمی او (از جمله سفر اخیرش به سوریه و دیدار با بشار اسد بعنوان عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس) نشان دهنده موقعیت او در بیت رهبری و در کل نظام است.

بروجردی در یک گفتگوی اختصاصی با سایت اسپوتنیک گفت:

مسئله خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در مجلس ایران بصورت جدی مطرح است و  نمایندگان در حال بررسی تصمیم گیری درباره این موضوع هستند. البته خروج از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای  لزوما به معنای ساخت سلاح هسته ای نیست.

 او در پاسخ به این سوال که آیا مجلس ایران به طور کلی خواستار تغییر فتوای رهبر جمهوری اسلامی و رفتن به سمت سلاح هسته ای یا خیر؟ گفت:

"این موضوع بستگی به شرایط دارد. باید ببینیم وضعیت به چه سمتی پیش می رود.  پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بندی دارد (فکر میکنم بند دهم باشد) که به اعضای این پیمان این حق را می دهد که در شرایطی که حقوقشان تامین نشود از آن خارج بشوند. این یک امر قانونی است.

متعاقب این مصاحبه، خبر گزاری ریا نووستی شب گذشته گزارش شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در باره کابینه نظامی- سیاسی اسرائیل را منتشر کرد. بموجب این گزارش کابینه نظامی نتانیاهو پس از 4 ساعت بحث در باره چگونگی پاسخ به حمله موشکی ایران نتوانست به نتیجه‌ برسد و تصمیمی گرفته نشد. در این جلسه قرار بود به نتانیاهو و وزیر دفاع اسرائیل اختیار تصمیم گیری برای حمله به ایران داده  شود.

 

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  12 اکتبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: