ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

29 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 29 مهر

اسرائیل برای دو هدف

میخواهد به ایران حمله کند

 
 
 

    

راس نظام، بیش از هر زمان دیگری، خطر حمله به ایران را جدی گرفته و از هر امکانی برای جلوگیری از این حمله استفاده می کند. درحالیکه عراقچی از این فرودگاه به آن فرودگاه و از این کشور عربی به آن کشور عربی می رود و پس از چند ساعت مذاکره کفش و کلاه می کند برای سفر به کشور دیگری در خاورمیانه، پیک های ویژه نیز در حال رفت و آمدند. تلاش ایران نه مصالحه با اسرائیل و قانع کردن آن به خود داری از حمله به ایران، بلکه قانع کردن امریکا برای کشیدن ترمز اسرائیل است.

پس از سفر و مذاکرات عراقچی در مسقط پایتخت پادشاهی عمان، سلطان عمان شخصا با پزشکیان تماس تلفنی گرفت. احتمالا هدف از این تماس طرح پیشنهادی از سوی امریکا بوده که اگر ایران آن را بپذیرد از وقوع یک جنگ ویرانگر می توان جلوگیری کرد. هیچ اشاره ای به مضمون این پیام نشده اما چه مضمونی جز جلوگیری از جنگ می تواند باشد؟ جنگی که با حمله اسرائیل به ایران و پاسخ ایران به آن حمله امریکا را هم به صحنه خواهد کشاند و این همان چیزی است که لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته در یک پیام کوتاه مطرح کرد و گفت که اسرائیل می خواهد ایران و امریکا را در برابر هم قرار بدهد. این پیام را در همین شماره پیک نت بخوانید.

بصورت همزمان، تایمز انگلستان، (روزگذشته) در پی مصاحبه کوتاه بایدن، در پایان  دیدار سران امریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان که در کشور آلمان صورت گرفت نکاتی را در باره طرح اسرائیل برای حمله به ایران فاش کرد. بایدن در آن مصاحبه در پاسخ به سئوالی که از وی در این باره که اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد؟  تنها گفت "بله" و دیگر هیچ. اما تایمز نوشت: اسرائیل خود را آماده حمله به پایگاه های نظامی سپاه و برخی اماکن مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی کرده و امیدش آنست که پس از این حمله و کشتار، دستگاههای نظامی و امنیتی حکومت فلج شده و مردم ناراضی از حکومت دست به شورش بزنند. اسرائیل فکر می کند که اگر در این شورش نظام سرنگون نشود، نوعی آشفتگی حکومتی در سراسر کشور (اشاره به جنگ داخلی) بوجود خواهد آمد که در هر دو صورت اسرائیل به هدفش که حذف ایران از جغرافیای سیاسی و نظامی منطقه رسیده است.

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  20 اکتبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: