ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

3 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

صدراعظم اسبق آلمان

تاریخ میگوید که روسیه را

نمیتوان شکست نظامی داد

 
 

   

"شرودر" صدر اعظم اسبق آلمان از حزب سوسیال دمکرات این کشور را معمار مناسبات نوین روسیه و آلمان میدانند. در جریان همین مناسبات نوین، دو لوله مهم گاز زیر دریائی از روسیه به آلمان کشیده شد که در جریان جنگ اوکراین این لوله های گاز را در یک اقدام تروریستی امریکا منفجر کرد. البته می گویند عامل اجرا واحدهائی از اوکراین بودند.

روز گذشته نشریه معروف "دی ولت" آلمان در مقاله ای نوشت گرهارد شرودر صدراعظم اسبق آلمان برای اولین بار از نقش خود در مذاکرات استانبول سخن گفته است. به گفته وی، در آن زمان تا دسترسی به موافقتنامه صلح میان روسیه و اوکراین فاصله چندانی نبود اما "محافل با نفوذ" پشت زلنسکی (بخوانید نخست وزیر وقت انگلستان جانسون" مانع از برقراری صلح شدند. آنها معتقد بودند که می توانند روسیه را از نظر استراتژیک تضعیف کنند، پوتین را شکست دهند و او را از ریاست جمهوری برکنار کنند، اما (در عمل مشخص شد) شکست روسیه با ابزار نظامی غیرممکن است.

🔸 شرودر گفت: "من به هر کسی که فکر می کند روسیه را میتوان شکست نظامی داد توصیه می کنم به کتاب های تاریخ نگاهی بینداند". همه، از ناپلئون تا هیتلر شکست خوردند. واقعیت اینست که اکثریت قریب به اتفاق مردم روسیه از رئیس جمهور کشورشان حمایت می کنند: آنها معتقدند که غرب از اوکراین به عنوان ابزاری برای به زانو درآوردن روسیه استفاده کرد.

دی ولت از قول شرودر نوشت:

 «شرودر به روی کار آمدن ترامپ و سپس به صلح امیدوار است.»

 
 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  24 سپتامبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: