ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

30 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 30 مهر

طرح حمله به ایران

با چه هدفی منتشر شد؟

 
 

    

از روز گذشته و بدنبال گزارشی که روزنامه تایمز لندن درباره اهداف مورد نظر اسرائیل برای حمله موشکی و بمباران ایران منتشر کرد، این بحث سراسری شده که این اطلاعات چگونه به تایمز رسیده و هدف از انتشار آن چیست؟ در حاشیه همین بحث ها، این نکته نیز بتدریج برجسته شده که گویا با انتشار این اطلاعات، طرح اسرائیل برای حمله به ایران دچار وقفه شده است! و در ادامه هم این شایعه شکل گرفته که گویا محافلی در امریکا از بیم تاثیر گذاری چنین اقدامی روی انتخابات ریاست جمهوری امریکا این اطلاعات را بیرون داده اند!

شاید همه این بحث ها و حتی آن گزارش روزنامه تایمز اجزای یک جنگ روانی و گیج کردن حاکمیت ایران باشد، اما پزشکیان که اخیرا با سلطان عمان گفتگوی تلفنی داشته، در یاداشت های روزانه اش نوشت که نباید به خواب خرگوشی رفت!

در بطن همه این گزارش ها و این بحث ها، تقریبا هیچکس منکر آن نیست که در صورت چنین حمله به ایران، قطعا ایران آنقدر توان و امکانات برایش باقی خواهد ماند که وسیع ترین حمله موشکی به اسرائیل را آغاز کند. در واقع همه نگرانی آنها که از جنگ بزرگ در خاورمیانه بیم دارند، روی این امکان ایران اتفاق نظر دارند. مرکز ثقل طرحی که تایمز لندن منتشر کرده، ترور فرماندهان نظامی و ارشد ترین مقامات جمهوری اسلامی و فراهم آمدن زمینه یک شورش حتی اگر چنین شورشی محدود و سازمان یافته باشد.

نکته قابل توجه و جالب دیگر اینست که طرح اسرائیل برای حمله به ایران، همزمان با انتشار در تایمز لندن، در یک سایت اینترنتی که گویا وابسته به جمهوری اسلامی است منتشر شده است! که اگر چنین باشد، ایران خواسته به اسرائیل نشان بدهد که به محرمانه ترین طرح های اسرائیل دسترسی دارد. البته چنین دسترسی بدون یاری گرفتن از برخی محافل امریکائی ممکن نبوده است.

یک روز پس از انتشار گزارش محرمانه روزنامه تایمز و آن سایتی که گویا مدیتریت وابسته به جمهوری اسلامی است، یک نقشه هم از ایران منتشر شده که ظاهرا شهرهای مورد هدف حمله در آن مشخص شده است. هدف از انتشار این نقشه نیز چیزی نیست جز ایجاد وحشت و هراس در شهرهای ایران، چرا که برخی از این شهرها مانند شهر رشت نه شهری اتمی است و نه نظامی!

یکی از اسنادی که توسط آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی گردآوری شده است، برنامه‌های اسرائیل را که شامل جابه‌جایی مهمات می‌شود، توصیف می‌کند. سی‌ان‌ان ادعا می‌کند که منبع دیگر آن آژانس امنیت ملی است و تمرین‌های نیروی هوایی اسرائیل با استفاده از موشک‌های هوا به زمین را توصیف می‌کند که گمان می‌رود بخشی از آمادگی برای حمله به ایران باشد.

 

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  21 اکتبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: