ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

30 مهر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

دهان شاهد انفجار

لوله گاز نورداستریم را بسته اند

 
 

    

"ماریا زاخاروا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه، بر خلاف سخنگویان وزارت خارجه جمهوری اسلامی که هرگز حرف تازه ای ندارند و نمی زنند، روز گذشته اطلاعاتی را در باره انفجار لوله گاز نورد استریم در ابتدای جنگ اوکراین فاش کرد. او گفت:

«شاهد دانمارکی اقدام تروریستی در نورد استریم دهان خود را بسته است و در عوض غرب روسیه را به انتشار اطلاعات نادرست در باره این واقعه  متهم می کند. در 26 سپتامبر، گروهی از روزنامه نگاران دانمارکی تحقیقاتی را درباره علل انفجار خط لوله گاز نورد استریم منتشر کردند.

در این تحقیقات به نقل از کاپیتان بندر کریستینسو، "جان آنکر نیلس" می‌گوید که در دو سال گذشته مجبور شده است در مورد آنچه در آستانه انفجار دیده سکوت کند. او می‌گوید: «در روزهای اول، کاپیتان بندر اجازه نداشت چیزی بگوید. اما امروز، نیلسن ممکن است گزارش بدهد که کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده با فرستنده‌های خاموش در نزدیکی خطوط لوله نورد استریم، اندکی قبل از انفجارهایی که اتصال دهنده‌ها را در دریای بالتیک فلج کرد، فعالیت می‌کردند . یعنی کمتر از یک هفته قبل از انفجار. سئوال من اینست که چرا او در این چند سال دهانش را بسته است؟

تحقیقات این گروه دانمارکی سانسور شد و در عوض رسانه ها روسیه را متهم کردند که درباره انفجار نورداستریم اطلاعات نادرست و تبلیغاتی منتشر می کند.»

 

 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  21 اکتبر  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: