ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نامزدهای ریاست جمهوری چه موضعی دارند؟

"حجاب اجباری"

داغ ترین میزگرد انتخاباتی

 
 
 

 

 

میزگرد انتخاباتی درباره زنان، چالش برانگیزترین میز گرد انتخابات ریاست جمهوری بود، چرا که مجریان و مشوقان حجاب اجباری، برای گرفتن رای نیمی از جمعیت کشور ناگزیر بودند شانه خود را از زیر این بار بیرون بکشند و از طرف دیگر پزشکیان هم بموقع گریبان آنها را گرفته بود. هم درباره زنان و حجاب و هم درباره فیلترینگ اینترنت که اتقاقا حامیان آن نیز نامزد ریاست جمهوری شده اند. از جمله جلیلی که خواهان عدم ورود به بحث گشت ارشاد و حجاب و طرح نور شد و یا قالیباف و زاکانی (مبتکر حضور حجاب بان ها در مترو) مرتب از کرامت و احترام به زنان گفتند تا درباره تحمیل حجاب چیزی نگویند!

در هر دو مورد پزشکیان گفت:

وقتی برخورد با زنان و دختران را در خیابان می بینیم، اعتراض که می شود پرونده درست می کنند. این دختران و زنان را ما تربیت کردیم، بیگانگان که تربیت نکرده‌اند! ما خشونت علیه زنان را نتوانسته ایم حل کنیم. آقای زاکانی! حجاب بان ها را کی در مترو می گذارد؟ معلوم نیست اما الان از احترام به زنان سخن می گویند.

خیلی از شغل‌ها با فیلترینگ از دست رفت و عده‌ای کاسب شده‌اند و دارند فیلترشکن می‌فروشند. چه کسی این‌ها را می‌فروشد؟ چرا بررسی نمی‌شود؟ اگر به ریاست‌جمهوری برسم خیلی از ممنوعیت و محدودیت‌های اینترنتی را برمی‌دارم.

برخورد خشن با زنان را باید کنار بگذاریم برخورد با زنان اخلاقی نیست. لایحه تامین امنیت زنان و جلوگیری از خشونت علیه زنان را در مجلس مسکوت گذاشته اند.

به توقیف ماشینها چرا اعتراض نکردیم؟ با زور نمی توانیم زنان را با حجاب کنیم. اینکه فکر کنیم زنان رتبه دو هستند و صرفا برای خانواده آفریده شده اند، غلط است. زنان همراه مردان در اقتصاد و علم و کارایی هستند وباید در عمل این جایگاه را به آن ها بدهیم نه در شعار.

توئیتر را باید آزاد کنیم، توئیتر محل آموزش است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۲ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: