ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کنفرانس خبری پوتین در "هانوی" قهرمان

انگیزه و نتیجه سفر

پوتین به ویتنام و کره شمالی 
 
 

 

 

حاصل دو سفر پوتین به کره دمکراتیک و ویتنام در کنفرانس خبری پوتین در هانوی، این پایتخت قهرمان و انقلابی  در برابر استعمار فرانسه و سپس امریکای متجاوز (جنگ استقلال ویتنام) متبلور است:

«روسیه به تجدید نظر احتمالی در دکترین هسته‌ای خود فکر می‌کند. این تجدید نظر نتیجه تلاش دشمن برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است.  البته روسیه نیاز به حمله پیشگیرانه اتمی ندارد، زیرا یقین دارد که در حمله متقابل، نابودی دشمن تضمین شده است. نیروهای مسلح روسیه برای همه گزینه ها آماده است.

ما شلیک موشک به شهر بلگورود با سلاح های دوربرد امریکائی را یک عمل تجاوزکارانه میدانیم.

غرب نباید فراموش کند که پیشنهادات فدراسیون روسیه برای حل و فصل اوکراین برای همیشه دوام نخواهد داشت. این پیشنهادات با توجه به موقعیت های نظامی روسیه در جبهه ها تغییر خواهد کرد.

درباره روابط با کره شمالی تنها این را میتوانم بگویم که همکاری فدراسیون روسیه با کره شمالی جنبه بازدارندگی دارد و به همین دلیل توافقنامه تازه ای با این کشور منعقد کرده ایم که جایگزین توافق  قبلی می شود. البته، اینگونه نیست که روسیه برای عملیات نظامی خود در اوکراین از دوستان و متحدانش کمک بخواهد. گرچه در واکنش به ارسال تسلیحات به اوکراین، ارسال تسلیحات به کشورهای دوست خود  را رد نمی‌کند. اجازه بدهید غرب فکر کند که به کجا می رود و به کجا می رسد. کره جنوبی از پیمان جدید میان روسیه و کره شمالی نباید نگران شود زیرا تنها در صورتی که به کره شمالی که تحت بی رحمانه ترین تحریم ها و تهدیدها ست تجاوز شود، ما وارد عمل خواهیم شد.  محاصره کره شمالی را تنها می توان با محاصره لنینگراد در طول جنگ بزرگ میهنی (جنگ دوم جهانی) مقایسه کرد. از یاد نبرید که هیچ کشوری تحریم را دوست ندارد و تحریم کنندگان را نمی بخشد.»

پوتین در همین کنفرانس خبری درباره موقعیت اتمی روسیه نیز گفت: نیروهای اتمی فدراسیون روسیه همیشه در وضعیت آمادگی رزمی است. هدف ما دفع حملات دشمن به خاک روسیه است.  برای روسیه شکست استراتژیک یعنی پایان موجودیت روسیه، بنابراین جای تردید نیست که باید تا آخر پیش برویم.

 شرایط جهانی در حال تغییر است و بموجب شرایط جدید اصلاح سازمان ملل ضروری است، البته بر اساس یک اجماع گسترده.

درباره سرانجام دولت اوکراین نیز اعتقاد ما اینست که غرب چاره ای جز اتخاذ تصمیماتی ندارد که مطلوب زلنسکی نیست. در آینده نزدیک این تصمیمات گرفته خواهد شد. خروج نیروهای روسیه از مناطق شرقی اوکراین و ایالت های به روسیه پیوسته هرگز اتفاق نخواهد افتاد. ما امیدواریم ناتو نخواهد بخت خود را در اسیا و قفقاز بیازماید، زیرا این ماجراجوئی را که توام با خطر علیه روسیه است تحمل نخواهیم کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۲ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: