ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بمب ۳ هزار کیلوئی روسیه

در اوکراین فرود آمد!

 
 
 

 

 

دراوج رساندن سلاح های مرگبار از سوی امریکا به اوکراین و برعهده گرفتن فرماندهی پهپادهای اوکراین توسط ماهواره های امریکائی بر فراز دریای سیاه، روسیه با استفاده از بمب ۳ تنی خود در جبهه خارکف نشان داد که هنوز سلاح هائی را دراختیار دارد که در صورت ادامه جنگ ناتو با روسیه در اوکراین از آن استفاده خواهد کرد.

این نمایش قدرت در حالی انجام شد که بموجب اطلاعاتی که روسیه بدست آورده، اوکراین یکصد نیروی نظامی جدید را با بهره گیری از سلاح های جدید امریکا و مستشاران نظامی امریکائی و فرانسوی آماده حمله به روسیه کرده است.

هواپیمای سوخو ۳۵ روسی روز گذشته از بمب گرانشی FAB-3000  روسیه در منطقه ای که فاصله چندانی با شهر یک و نیم میلیونی خارکف ندارد استفاده کرد. خبرگزاری اسپوتنیک درباره این بمب نوشت:

 این نخستین استفاده از بمب FAB-3000 بود. بمب FAB-3000 بیش از ۳۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و شعاع تخریب آن ۲۳۰ متر است. ترکش های بمب FAB-3000  بُرد  ۱۲۰۰ متری دارد و معمولاً از ارتفاع ۱۶ کیلومتری رها می شود.

این بمب برای از بین بردن سازه‌ها و استحکامات نظامی طراحی شده است،

جولیان روپکه، روزنامه‌نگار آلمانی در گزارشی که در روزنامه بیلد آلمان منتشر شد نوشت: غرب بمب عظیمی مانند FAB-3000 روسی را باور نداشت. ما در مورد بمبی صحبت می کنیم که وزن آن برابر است با یک مینی بوس.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: