ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۱ تیر

آیا پزشکیان در پی تشکیل

دولت سوم روحانی است؟

 
 
 

 

 

از جمله سوژه های تبلیغاتی علیه پزشکیان که بعد از تائید صلاحیت او برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد اینست که او میخواهد دولت سوم روحانی را تشکیل بدهد. این ساز را ابتدا برای علی لاریجانی که حدس نمی زدند رد صلاحیت شود کوک کرده بودند و پس از رد صلاحیت او، بلافاصله آن را چون عکس برگردان چسباندند به پزشکیان که هیچ سوژه ای علیه او نداشتند. نه دزد حکومتی است، نه رانت خوار است، نه ثروت اندوز است و نه دکترای سهمیه ای گرفته است.

این که به دولت روحانی و شخص او چه انتقادهائی وارد است، موضوع بحث نیست، بحث بر سر جنگ تبلیغاتی و رسانه ای علیه پزشکیان است که جرمش نداشتن پیشینه آلوده به فساد است. چون سوژه ای علیه او ندارند، به اطرافیانش در کارزار انتخاباتی بند کرده اند که طیفی از اصلاح طلبان است. این کارزار از بعد از اعلام دو مرحله ای شدن انتخابات شدت گرفته، زیرا بیم دارند، بر خلاف تصور سازمان دهندگان دو مرحله ای شدن انتخابات، مردمی که در مرحله اول در انتخابات شرکت نکردند، در مرحله دوم به سمت حوزه های رای گیری سرازیر شوند و بزنند زیر دیگ پلوی پیروزی آنها. رو در بایستی را کنار گذاشته و در مجلس، صدا و سیما، تریبون های رسمی و حکومتی، فضای مجازی، روزنامه هائی مانند کیهان و سلسله امکانات دیگری که دارند ضد تبلیغ علیه پزشکیان را سرعت بخشیده اند. همزمان با کارزار ضد تبلیغاتی، گروه های فشار تحت فرمان و جیره بگیر خودشان را هم به میدان فراخوانده تا با شعار "مرگ بر منافق" مانع به میان مردم رفتن پزشکیان شوند. همین گروه ها، جلیلی را در دیدار از بازار بغل کرده و برایش صلوات می فرستند و شعار می دهند "بوی رئیسی آمد". ما نمیدانیم رئیسی چه بوئی داشته که جلیلی ادامه آن بوست، اما میدانیم که ۴۵ سال است که سه نسل از این گروه های فشار را سازمان داده اند. یعنی نسل اول و دوم را میان نهادها و سازمان هائی مانند بنیاد مستضعفان و مشابه آن تقسیم کرده تا حقوق و بازنشستگی داشته باشند و نسل سوم را به خدمت گرفته اند. شعارها و وظائف همان است که از ابتدا بنای جمهوری اسلامی بود. حمله به سفارت عربستان، بالا رفتن از دیوار سفارت انگلستان، قتل های زنجیره ای، سرکوب خیابانی، شلیک با گلوله های ساچمه ای و موتور سواری دو  ترکه با چماق از وظائف و ویژگی های آنهاست. البته در سالهای اخیر گروه های چادر سیاه را هم در کنار آنها فعال کرده اند که مردم با آنها در تونل های مترو و در کنار ون های گشت ارشاد و بر سر چهار راهها آشنا هستند. اگرجلیلی رئیس جمهور شود، آنها جشن پیروزی در خیابانها خواهند گرفت و اگر پزشکیان آنچنان آرائی در مرحله دوم بدست آورد که ناچار شوند پیروزی او را قبول کنند، برای اعتراض با همان موتورها و چماق ها راهی خیابانها خواهند شد. ۴۵ سال است که در ایران حکومت از این گروه ها و شبکه ها استفاده سیاسی می کند. کم سواد و بیسواد، کم اطلاع و مهاجم، بی رحم و خشن. اینها ویژگی های این گروه هاست.

درباره سوژه تبلیغاتی "دولت سوم روحانی" حسام الدین آشنا از جمع همکاران دولت روحانی، توئیتی منتشر کرده که دراین شماره پیک نت منتشر کردیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: