ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یک پاراگراف، از یک یادداشت

"مشارکت در  انتخاب چقدر بود؟" 
 
 
 
 

 

درباره ترفندی که برای به دور دوم کشاندن انتخابات به کار بردند، گروهی به هوش مصنوعی متوسل شدند و مدعی شدند که عدد ۳ رمز اعلام کاهش مشارکت بود.

عباس عبدی، در یاداشت کوتاهی، ضمن رد تئوری عدد ۳ قبول می کند که مشارکت در انتخابات بیش از آن میزانی بود که اعلام شد. البته او بسیار محتاطانه و زیرکانه مسئله را مطرح می کند تا گربه شاخش نزند. بخوانید:

«نماینده نامزدها (سر صندوق ها) حضور داشتند و بصورت آنلاین هر لحظه تعداد افراد مشارکت‌ کننده را حتی بر حسب استان می‌دیدند. برای خود من می‌فرستادند تا حداکثر مشارکت را محاسبه کنم. به عنوان نمونه وقتی ساعت ۶ آرا رشد پیدا کرد محاسبه کردم که مشارکت تا ساعت ۱۲ احتمال دارد به۳۰ میلیون نفر می رسد، اما بعد از ساعت ۸ روند کاهشی شد. (این درحالی است که بموجب همه گزارش ها، با خنک شدن هوا، از سر شب میزان مشارکت بیشتر شد!)

اگر کسی حواسش هست که نرم ‌افزار ۳ برابر را نشان دهد، اینقدر حواسش خواهد بود که چند عدد را جا به‌ جا کند که این اتفاق نیفتد. اگر می‌خواستند تقلب کنند چرا عدد ۳ را انتخاب کردند؟ ضرب‌در ۴ یا ۵ می‌کردند که با نظرسنجی‌ها تطبیق داشته باشد.

نظرسنجی‌ها بیشتر از این اعداد را اعلام می‌کرد و نظرسنجی‌ها تقلبی نبود. حتی نظرسنجی‌های خارج از کشور نیز میزان مشارکت را بیشتر از میزان اعلام‌شده عنوان کرده بودند. چطور می‌شود میزان مشارکت اینقدر پایین تلقی شود، اما در نظرسنجی‌ها دروغ گفته شود؟

(جان این یادداشت همین پاراگراف آخر است!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: