ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۲ تیر

برای به میدان آمدن مجتبی

برای حداد عادل بزرگداشت گرفتند 
 
 

 

 

در گرما گرم انتخابات دو مرحله ای شده ریاست جمهوری، ناگهان یک مراسم بزرگداشت برای حداد عادل در تالار رودکی که در جمهوری اسلامی نام آن را کرده اند تالار وحدت برپا شد. معمولا این نوع مراسم و بزرگداشت ها یا پس از در گذشت فرد برپا می شود و یا در سالهای پایانی عمر وی، به دلیل خدماتی به فرهنگ و ادب و سیاست کرده بر پا می شود. حداد عادل که نه چهره ای برجسته در فرهنگ و هنر ایران است و نه در کهولت سنی در همین مراسم سرحال و سلامت ناظر بزرگداشت خودش است. به همین دلیل، این سئوال طبیعی است که به چه دلیل این مراسم، آن هم در کوران تبلیغات انتخاباتی برپا شد؟

شاید نباید دنبال کاسه در زیر نیم کاسه بود، اما بهرحال حضور مجتبی خامنه ای در این مراسم باندازه کافی سئوال برانگیز است. ما تصور نمی کنیم دلیل این حضور مناسبات خانوادگی باشد، چرا که مجتبی خامنه ای بسیار به ندرت در مجامع دیده شده (بهر دلیل امنیتی و یا غیر امنیتی) و بزرگداشت حداد عادل، مراسمی نبوده که حضور وی در آن ضرورت داشته باشد. آن هم در لژ مخصوص!

هیچ ایرادی به حضور مجتبی خامنه ای در مجامع وارد نیست و اتفاقا غایب بودن او در مجامع همیشه مورد سئوال و تعجب بوده است. بنابراین، طرح موضوع برای یافتن دلیل این بزرگداشت عجیب و غافلگیر کننده و حضور مجتبی خامنه ای در آنست. می توان حدس زد که ماجرای بزرگداشت برعکس بوده، یعنی بزرگداشت مجتبی خامنه ای بوده و حداد عادل بهانه. بنابراین طبیعی است که از خود سئوال کنیم چرا؟

لابد به همان دلیلی که آیت الله میرباقری خود را آماده کوچ به بیت رهبری کرده و چشم امید به نتیجه انتخاباتی دارد که خروجی آن  باید جلیلی باشد. فرمان ایشان به جبهه پایداری که زعامت آن را پس از در گذشت آیت الله مصباح یزدی برعهده دارد، به شبکه ای که در میان مداحان، در سپاه، در حوزه های مذهبی و در مجلس دارد همین خروجی است.

به همان اندازه که از اطرافیان پزشکیان باید ترسید، غفلت است نترسیدن از پشت صحنه جلیلی. اولی سازمان و تشکیلات ندارد و می توان به عقبش راند، اما دومی هم تشکیلات و سازمان دارد و هم شبکه های نفوذی در تمام نهادهای نظامی و غیر نظامی و حاضر به کودتای خونین است.

روز گذشته یک فایل صوتی حاوی اطلاعات جالبی درباره سه جریان اصلاح طلبان، جبهه پایداری و خط سوم در بیت رهبری بدست ما رسید، که مضمون آن تقریبا همین نکاتی است که نوشتیم. نه درباره مراسم بزرگداشت حداد عادل، بلکه درباره انتخابات جاری و قدرت های پشت صحنه ای که گفته می شود رهبر جمهوری اسلامی نیز نگران آنست. همین جریان توانست به سادگی از روی قالیباف عبور کند تا جلیلی در صحنه بماند و اگر بتوانند او را رئیس جمهور کنند.

پذیرش برخی حرف ها و پیش بینی ها، پیش از وقوع دشوار است، اما علیرغم این دشواری پذیرش باید گفت و نوشت تا وام دار آینده نبود. دیروز اگر گفته می شد، زود بود، فردا دیر است، امروز باید گفت!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: