ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یک نمونه از دروغگوئی های جلیلی در مناظره ها

دروغ حرام است  مگر برای

رسیدن به ریاست جمهوری؟

 
 
 

 

 

ظاهرا دروغگو دشمن خداست و جبهه پایداری و همه مهرپیشانی های این جبهه خود را بیش از همه مسلمان میدانند و عجیب نیست که بیش از همه نیز دروغ می گویند. از جمله جلیلی که در جریان تبلیغات و مناظره های انتخاباتی برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری دروغ بسیار گفت. بویژه در مناظره های انتخاباتی. حسین انتظامی سخنگوی پیشین شورای عالی امنیت ملی که در دوره احمدی نژاد جلیلی دبیر آن بود، یک روز پس از اولین مناظره دو نفر جلیلی و پزشکیان، طی یادداشت کوتاهی نوشت:

«ایشان گفتند که سه قطعنامه در دورۀ دبیری دکتر لاریجانی علیه ایران تصویب شد.  قطعنامه‌های ۱۲۸۸، ۱۷۳۷ و ۱۷۴۷ که در زمان دبیری دکتر لاریجانی صادر شد، دربارۀ تجهیزات هسته‌ای و موشکی بود و هیچ ربطی به مسائل اقتصادی مردم نداشت و لذا مزاحمتی برای زندگی مردم ایجاد نمی‌کرد و آن هم مربوط به زمانی بود که ما باید برای رسیدن تکنولوژی هسته‌ای مقاومت می‌کردیم. اما قطعنامه‌هایی که در زمان مسئولیت آقای دکتر جلیلی صادر شد، نظیر قطعنامۀ ۱۹۲۹ که در خرداد ۱۳۸۹ تصویب شد، به اتفاق نظر کارشناسان بین‌المللی جزو بدترین قطعنامه‌ها طول تاریخ شورای امنیت سازمان ملل بود. یعنی تمام همکاری‌های بانکی، بیمه‌ای، کشتیرانی شامل نفت و سایر محصولات، و حتی سپاه و نظایر آن را تحریم کرد و مهم آن که اجازۀ بازرسی به کشورها داد تا از محموله‌های ایران در زمین، دریا و هوا بازرسی کنند و بعد هم به انهدام و از بین‌بردن آن اقدام کنند. همچنین در قطعنامۀ ۱۸۵۳ که در زمان مسئولیت ایشان صادر شد، تسهیلات تجاری برای بخش خصوصی در مبادله با ایران، مؤسسات مالی، بانک‌های ایرانی، به‌خصوص بانک صادرات و نظایر آن، دچار تحریم شد.

نمونه ای تظاهر به خلاف باطن برای جمع کردن رای را هم در این این صحنه از فیلم تبلیغاتی جلیلی می بینید. کسی که می گوید اگر رئیس جمهور شوم طرح نور (گشت ارشاد) را با قدرت دنبال می کنم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: