ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در انتخابات انگلستان

جناح راست حزب کارگر

پارلمان و نخست وزیری را برُد

ترجمه آذرنگ. از روزنامه اومانیته

 
 
 

 

 

حزب کارگر انگلستان، انتخابات پارلمانی این کشور را برد و سکان نخست وزیری را بدست گرفت. حال باید دید دولت جدید انگلستان چه سیاستی در برابر اتحادیه اروپا، امریکا و جنگ اوکراین اتخاذ خواهد کرد. آیا همان سیاست حزب محافظه کار را ادامه خواهد داد و یا طرحی نو را به میان خواهد آورد. نخست وزیر جدید انگلستان "کسیر استارم" متعلق به جناح راست حزب کارگر است اما باید توجه داشت که از جناح چپ این حزب نیز "کوربین" که زیر فشار سنگین حزب محافظه کار و رسانه های انگلستان از رهبری حزب کناره گرفته بود، با این انتخابات جدید انگلستان به مجلس بازگشت.

رسانه های انگلستان در باره نتایج انتخابات جدید انگلستان وسقوط دولت محافظه کار این کشور نوشتند: پس از ۱۴ سال نوبت والس مستاجران در خیابان داونینگ ۱۰ از "دیوید کامرون ، ریشی سوناک" ترزا می، بوریس جانسون و لیز تراس، به محافظه کاران رسیده است.

روزنامه اومانیته فرانسه که خودر انتظار سونامی انتخاباتی در روز یکشنبه (فردا) است از قول نخست وزیر جدید انگلستان نوشت:

«تغییر شروع می شود». " من قول نمی دهم که آسان باشد. فشار دادن یک دکمه برای تغییر کشور ممکن نیست. این کار سختی است و نیازمند کار صبورانه و مصمم است.»

"جرمی کروبین" که باردیگر به مجلس انگلستان بازگشت، در نخستین واکنش خود نسبت به نتیجه انتخابات گفت: "امشب ما تاریخ را ساختیم.اما این تنها آغاز است".

در اسکاتلند، نیز استقلال طلبان حزب ملی اسکاتلند با شکستی سخت  روبرو شدند. انتظار می رفت که آنها تنها در ۸ حوزه انتخابیه پیروز شوند. در انتخابات ۲۰۱۵، این حزب ۵۶ کرسی از ۵۹ کرسی اسکاتلند را در وست مینستر (پارلمان) بدست آورده بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: