ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اوربان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا شده

دیدار و مذاکره اوربان و پوتین

درباره اوکراین و اتحادیه اروپا

 
 
 

 

 

مجارستان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا شد و نخست وزیر این کشور "اوربان" فعالیت و دیدارهای سیاسی خود را در این مقام، با سفر به اوکراین و سپس مسکو شروع کرد. او حامل یک طرح و یا پیشنهاد خاتمه جنگ در اوکراین بود که آن را در کیف با زلنسکی در میان گذاشت. پس از این سفر، اوربان با تشریفات کامل وارد مسکو شده و با همان تشریفات برای دیدار با پوتین به کاخ کرملین رفت. اوربان در این سفر و در دیدار با پوتین نیز پیشنهادهای صلح و پایان جنگ را با وی در میان گذاشت. جزئیات طرح و دیدارها و گفتگوها منتشر نشده و تنها این خلاصه اوربان و پوتین در پایان دیدار آنها با یکدیگر منتشر شده است:

 

پوتین:

 روسیه معتقد است کییف هنوز آمادگی لازم برای خاتمه جنگ را ندارد و همچنان خواب پیروزی می بیند. خروج کامل نیروهای اوکراینی از دونباس و نووروسیا (روسیه نوین و یا دو جمهوری شرق اوکراین که به روسیه پیوسته اند) یکی از شروط پایان دادن به درگیری است.

شرایط دیگری نیز برای صلح وجود دارد که در جریان کار مشترک احتمالی مورد بررسی قرار می گیرند. مسکو طرفدار پایان کامل و نهایی درگیری در اوکراین است، نه یک آتش بس که پس از آن دوباره جنگ آغاز شود.

در باره روابط با اتحادیه اروپا نیز پوتین گفت:

مصلحت گرایی صادقانه و سود متقابل، نکات کلیدی برای  توسعه همکاری بین روسیه و اتحادیه اروپاست.  اکنون روابط روسیه و اتحادیه اروپا در پایین ترین سطح خود قرار دارد.

نخست وزیر مجارستان گفت:

مذاکره با پوتین در زمانی که اروپا به صلح نیاز دارد، مهمترین مسئله برای  اروپا است. پس از سفر به کی یف و مسکو، متوجه شدم که مواضع طرفین از یکدیگر دور است.

با پوتین در مورد دستیابی به صلح در اوکراین و کوتاه ترین راه برای رسیدن به آن بحث کردم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: