ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۶ تیر

یک پیام راهبردی

در دیدار "مخبر" با پوتین

 
 
 

 

 

از صبح امروز (شنبه) و پس از معلوم شدن پیروز انتخابات اخبار انتخاباتی به گونه ای دیگر دنبال خواهد شد. این که هر فرد و حزب و سازمانی درباره این انتخابات چه گفت؟ چه پیش بینی داشت، پشت سر کدامیک از دو کاندیدای مرحله دوم انتخابات ایستاد و یا فرصت طلبانه اسمی از جلیلی نیآورد اما غیر مستقیم همگان را تشویق به رای به او کرد. برعکس این را سراغ نداریم، والا می نوشتیم.

تبلیغات، بویژه در خارج از کشور، از یکطرف روی اطرافیان دکتر پزشکیان متمرکز بود و این که اصلاح طلبان طرفدار غرب اند و گردش به شرق جمهوری اسلامی را مختل خواهند کرد. گروهی دیگر انگشت به سمت جلیلی دراز کرده و به دیگران توصیه می کردند با دقت نگاه کنند و ببینند چه کسانی بصورت سازمانی در اطراف او قرار دارند و چه امکانات دولتی را دراختیار دارند و در کدام نهادها نفوذ دارند.

پیک نت در جریان این کارزار تزلزل نداشت و از همان ابتدای اعلام تائید صلاحیت شده ها نوشت که پزشکیان را به دلیل پاکدستی، صداقت و عزم او برای مبارزه با فساد و دزدی حکومتی و گام برداشتن در راه همه حقوق بگیران و مزد بگیران شاغل و بازنشسته و همچنین مخالفت با فشارهای اجتماعی به مردم و بویژه به زنان بر سر حجاب اجباری و جلوگیری از خانه تکانی در دانشگاهها به سود جبهه پایداری صالح تر از بقیه میداند. درباره اطرافیان او نیز نوشتیم که ما نیز در این زمینه نگرانیم اما نباید فراموش کرد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی دراختیار دولت ها نیست و در بیت رهبری و شورای نظامی قرار دارد و رفت و آمد دولت ها دراین سیاست تغییری نمیدهد. بنابراین نباید نگران خلل در سیاست راهبردی گردش به شرق بود بلکه باید نگران سلطه ارتجاع مذهبی بر جامعه بود، چرا که در هیچ کجای تاریخ و در هیچ کشوری سابقه ندارد که ارتجاع مذهبی گامی در جهت ترقی بردارد. حتی امروز طالبان نیز برای جای گرفتن در جبهه شرق و پیوستن به شانگهای و بریکس ناچار به تجدید نظرهائی در شیوه حکومتی خود است. هنوز نتیجه انتخابات اعلام نشده و ما همچنان بر سیاست و نظرات خود پافشاری می کنیم. آینده نشان خواهد داد کدام ارزیابی ها و شناخت ها از جامعه و حاکمیت نزدیک تر به واقعیت بوده است. شیوه تبلیغات برای جلیلی و رو شدن امکاناتی که در نهادهای مختلف در اختیار او بوده و بویژه فعالیت هایی که سایت های طرفدار او با انواع توهین ها و دروغ ها داشتند و نقشی که برادر او بعنوان قائم مقام صدا و سیما در مناظره های انتخاباتی بازی کرد، همه و همه نشان داد که صداقت در آن جمع نایاب است و همین بی صداقی و دو دهه در سایه نشستن و سنگ به سوی مردم پرتاب کردن، نفوذ خزنده انجمن حجتیه با نام جبهه پایداری که جنبه کودتای خزنده را داشته، برای مرور دوباره آنچه در دو هفته اخیر گذشت کافی است.

در باره شخص پزشکیان ما آن نگرانی که درباره شخص جلیلی داریم، نه داشته و نه داریم، اما در باره اطرافیان او در جریان کارزار انتخاباتی اخیر ما هم نگرانیم و معتقدیم برخی از آنها  قطعا نباید در دولت و حتی در بدنه دولت احتمالی آینده جای بگیرند. دلائل آن را طی دو هفته اخیر نوشته ایم. درباره جلیلی تنها می توانیم بنویسیم که او را سازمان و حزبی حمایت می کند که قصدش فتح دولت، پس از فتح مجلس و سپس فتح بیت رهبری است. این نکته را عطاء الله مهاجرانی در توئیت کوتاه سه روز پیش خود بدرستی مورد اشاره قرار داد.

منتظریم تا نتیجه قطعی انتخابات اعلام شود، اما دریغمان آمد که این بخش از یادداشتی که "مخبر" قائم مقام ریاست جمهوری در جریان سفر به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای و دیدار با پوتین برای پوتین خواند را در اینجا نیآوریم. این یادداشت حاوی همان نکته ایست که در تمام یادداشت های انتخاباتی دو هفته اخیر، ما آن را خطاب به افراد صادقی که نگران گردش به غرب دولت احتمالی پزشکیان و پیوستن به اردوگاه امریکا بودند نوشتیم و تاکید کردیم. مخبر از روی کاغذی که همراه داشت خطاب به پوتین خواند:

«رهبر ایران گفتند به شما بگویم که مسائل بین ایران و روسیه بسیار عمیق هستند که با تغییر دولت‌ها تغییر نخواهند کرد.» احتمالا در آینده متن کامل این یادداشت منتشر خواهد شد.

عکس: انتخابات در "دارآباد" تهران


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: