تازه ترین اظهار نظر پوتین

حمله نظامی ناتو به بلاروس

به جنگ اتمی منجر خواهد شد

 

ظریف:

من در دولت پزشکیان

حضور نخواهم داشت!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۸ تیر  ۱۴۰۳ - ۸ جولای  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۷ - ۱۸ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۷ - ۱۸ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۷ - ۱۸ تیر

منتخب اخبار

فرهنگی و هنری


۱۷ - ۱۸ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۷ - ۱۸ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۱۷ - ۱۸ تیر

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

۱۳ تیر ۱۴۰۳

 


عنوان اول پیک نت ۱۸ تیر

استقلال کشور در"گرُو"

حفظ ایران در۳جبهه‌است

درجهان امروز، جهانی که در حال گذار از تک قطبی به جهان چند قطبی است، سه راه حل در برابر کشورهای خواهان استقلال و حفظ تمامیت ارضی خود وجود دارد:
۱- جلب رضایت مردم در داخل کشور
۲- قدرت دم به دم به روز شده نظامی
۳- قرار گرفتن در کنار دیگر کشورهای خواهان حفظ استقلال خود
آنچه درباره جلب رضایت مردم باید انجام داد، آن سمت گیری اقتصادی - تولیدی است که نفع آن به اکثریت جامعه برسد.
درباره قدرت نظامی نیز باید عمدتا متکی به تولیدات نظامی در داخل کشور بود که درباره ایران، دست یابی به توان اتمی نیز آن را کامل می کند. در سومین مولفه حفظ استقلال کشور و عبور از تونل گذار جهان از تک قطبی به چند قطبی، یعنی قرار گرفتن در کنار کشورهای خواهان استقلال خود، برای ایران هیچ راه حل دیگری جز پیوستن به نهادهای نوبنیاد گذار تاریخی، مانند شانگهای و بریکس و اورآسیا وجود ندارد که خوشبختانه ایران به این نهادها پیوسته است، اگر چه هنوز لنگان لنگان پیش می رود و حلقه های این پیوستن را با قراردادهای اقتصادی و نظامی کامل نمی کند. از جمله با دو کشور پرقدرت بنیانگذار نهادهای نوینی که به آنها اشاره شد، یعنی چین و روسیه.
درباره ایران از دو سو علیه این ضرورت عمل می شود. نخست سرمایه داری تجاری جمهوری اسلامی که عمیقا وابسته به غرب است و می خواهد این وابستگی را ادامه بدهد و مسمومیت افکار عمومی علیه چین و روسیه که رسانه های عمدتا وابسته به سرمایه داری تجاری ایران سکان رهبری آن را برعهده دارد.
دولت آینده به رهبری دکتر پزشکیان از این تونل باید ایران را عبور بدهد و طبیعی است که راه دشواری در پیش است، هم در داخل کشور و هم از سوی امریکا ازخارج کشور که با جان سختی از رهبری خود بر جهان دفاع می کند و آماده هر گونه ماجراجوئی خونین برای این هدف است، که در جنگ اوکراین شاهد آن هستیم. امریکا برای همان هدفی که به آن اشاره کردیم در صدد گسترش جنگ اوکراین تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور و سقوط دولت دمکرات هاست و به همین دلیل، از ۱۰ روز پیش ناتو را آماده حمله سنگین به جمهوری بلاروس در همسایگی اوکراین کرده و حتی آماده باش نظامی نیز داده است. باحتمال قریب به یقین، برای خنثی کردن این توطئه نظامی- جنگی، اجلاس اخیر سران کشورهای عضو پیمان شانگهای که هفته گذشته در قزاقستان تشکیل شد، عضویت کامل جمهوری بلاروس به این پیمان را پذیرفت که این پاسخی هشدار دهنده به امریکا و ناتو بود. این عضویت یعنی آنکه حمله نظامی به بلاروس به معنای حمله به همه کشورهای عضو شانگهای است.
بلافاصله پس از عضویت کامل بلاروس در پیمان شانگهای وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد که این کشور به همراه چین یک رزمایش نظامی مشترک ضد تروریستی برگزار خواهد کرد.
در بیانیه وزارت دفاع بلاروس ضمن اشاره به ورود نیروهای ارتش چین به بلاروس، زمان این رزمایش هشتم تا نوزدهم (۱۸ تا ۲۹ تیر) جولای اعلام شد.
در همین ارتباط خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: رزمایش‌های مشترک چین و بلاروس با هدف تبادل الگوهای عملیاتی و همچنین زمینه‌سازی همکاری مینسک - پکن به منظور آموزش مشترک نظامی برگزار خواهد شد.
عکس: دیدار "مخبر" معاون اول دولت رئیسی و قائم مقام ریاست جمهوری که از سفر قزاقستان به منظور شرکت در اجلاس سران شانگهای بازگشته، روز گذشته با پزشکیان دیدار کرده و گزارش کار دولت و این سفر را به او داد.


نامه فرشاد مومنی و حسین راغفر به پزشکیان

بدون هیچ مطالبه شخصی

در کنار شما خواهیم بود!


سعید لیلاز

ارکان نظام تصمیم به

تغییر رویکردهای گذشته را دارد


دلار از ۶۲ به ۵۸ هزار تومان رسید

قیمت دلار و طلا

با پیروزی پزشکیان پائین آمد


دریافت روبل با خود پردازها

پیوند "میر" و "شتاب"

با کارت هوشمند "کهربا"


عنوان اول پیک نت ۱۷ تیر

ترکیب دولت پزشکیان

مطابق ستادهایانتخاباتی نخواهدبود


نخستین گام ها برای خاتمه دادن به ادامه دولت سایه

جلیلی به دیدار پزشکیان رفت

برای تبریک و آمادگی همکاری



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) که درباره کابینه احتمالی آینده پزشکیان بود، روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۶ هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت خبر تفسیری دیدار پزشکیان با جلیلی در دفتر کار پزشکیان بیشترین خواننده را داشت و روی ۵ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت