ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در دیدار با قالیباف در مسکو

ابراز خوشحالی پوتین

از عضویت ایران در بریکس

 
 
 

 

 

قالیباف، رئیس مجلس که برای حضور در اجلاس روسای پارلمان های کشورهای عضو بریکس به مسکو سفر کرده بود، علاوه بر دیدار با رئیس مجلس روسیه با پوتین رئیس جمهور روسیه نیز دیدار داشت. در این دیدار قالیباف بر سیاست راهبردی جمهوری اسلامی در گسترش همکاری ها با روسیه تاکید کرد و پوتین نیز طی سخنان کوتاهی گفت:

«ایران عضو رسمی بریکس شده است و ما از این بابت بسیار خوشحالیم. ما حامی عضویت ایران در بریکس بودیم. ضمنا برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ایران که بزودی برگزار خواهد شد و آقای والودین، همتای شما (رئیس مجلس دومای روسیه) در رأس یک هیئت روسی در این مراسم شرکت خواهد کرد. از دیدن شما خوشحالم و از شما می‌خواهم که بهترین آرزوهای من را به رهبر  ایران و همۀ مردم ایران برسانید.»

اخیرا سایت جنگ پژوهی جنگال تفسیر زیر را درباره سازمان بریکس منتشر کرده است:

«واشنگتن و اتحادیه اروپا هر کاری انجام داده اند تا مانع روابط نوین اقتصادی در سطح بین المللی شوند. سیاست های تحریمی و جنگ تجاری آنها منجر به شکل گیری سازمان های جدید در جهان شده است.

 ایالات متحده در مبارزه برای حفظ هژمونی خود بر جهان، مداخله در امور داخلی سایر کشورها، اعمال استانداردهای دوگانه، با دستان خود شرایطی را ایجاد کرد تا بسیاری از کشورها راه حفاظت از حاکمیت خود را با گفتگوی برابر و همکاری متقابل سودمند طی کنند.

 بریکس در طول ۱۵ سال فعالیت خود به یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی تبدیل شده است.   کشورهای عضو بریکس، با وجود چالش ها و تحریم ها، موقعیت خود را بهبود بخشیدند. طبق داده های به روز شده بانک جهانی برای سال ۲۰۲۳  روسیه چهارمین اقتصادی (از نظر برابری قدرت خرید) در جهان و اولین اقتصاد اروپا شده است. چین رتبه اول جهانی را به خود اختصاص داده، هند سوم و   برزیل به رتبه هفتم صعود کرده است.

اقتصاد کشورهای غربی به دلیل تحریم ها و جنگ های تجاری که توسط آنها آغاز شد، موقعیت خود را از دست دادند و تضعیف شدند.  ایالات متحده که به رتبه دوم اقتصاد جهانی سقوط کرده و علیرغم همه تلاش هائی که می کند نمی تواند موقعیت قبلی خود را بازیابد.  آلمان اول اقتصاد اروپا به رتبه 5 سقوط کرد. فرانسه و انگلیس در آستانه سقوط از جدول ۱۰ کشور برتر قرار گرفته اند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: