ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مانورهای نظامی مشترک

در حمله نظامی به بلاروس

چین در کنار این کشور می ایستد

 
 
 

 

 

بدنبال رزمایش مشترک جمهوری بلاروس و چین در مرزهای لهستان، روسیه و چین یک رزمایش مشترک را در دریای جنوب چین آغاز کردند که قرار است تا پایان میانه ماه میلادی جاری ادامه یابد.

وزارت دفاع چین اعلام کرد هدف از این رزمایش نشان دادن عزم و توانایی‌های چین و روسیه برای مقابله مشترک با تهدیدات علیه امنیت دریایی چین است.

درباره بلاروس و رزمایش غافلگیرانه ای که دو کشور در مرز لهستان اجرا کردند و در آن واحدهای ویژه چین شرکت کردند، باید در نظر داشت که تا پیش از اجلاس اخیر ناتو در امریکا، تهدید ها علیه بلاروس چنان بالا گرفته بود که لهستان نیروهای خود را در مرزهای بلاروس به حال آماده باش برای حمله در آورده بود و ناتو چند کشور دیگر را نیز با همین هدف به خط کرده بود. جمهوری بلاروس نیز اعلام کرده بود که در صورت حمله نظامی به این کشور، بلاروس خود را مجاز میداند تا از سلاح های تاکتیکی اتمی استفاده کند. روسیه از یکسال پیش موشک های اتمی خود را در بلاروس مستقر کرده است. ناتو در اجلاس هفته گذشته خود که همزمان شد با مانور چین و بلاروس در مرزهای لهستان مسئله حمله ناتو به جمهوری بلاروس را از دستور کار خود خارج کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: