ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با سفر به کشورهای خط مقدم

تصمیم نخست وزیر مجارستان

برای خاتمه جنگ اوکراین  
 
 

 

 

اتحادیه اروپا در بزنگاه حیات وممات قرار گرفته است. احزاب دست راستی ناسیونالیست قوی ترین فراکسیون را دراین اتحادیه تشکیل میدهند. آلمان دیگر اعتبار اقتصادی وسیاسی گذشته را ندارد و اوضاع سیاسی فرانسه متزلزل تر از آنست که کشورهای دیگر اروپائی بتوانند بروی آن حساب کنند. چند کشور گروه دوم اتحادیه اروپا در پیروی از دستورات امریکا از هم سبقت می گیرند و یک پای جنگ و ارسال سلاح به اوکراین شده اند. ادامه جنگ اوکراین پای کشورهای این اتحادیه را به جنگی خواهد کشاند خانمان برانداز که نه تنها موجودیت اتحادیه اروپا که موجودیت بسیاری از کشورهای اروپائی را بر باد خواهد داد. امریکا به این تصور که دستش از آتشی که می افروزد دور است، اروپا را به سمت نابودی هدایت می کند. در چنین شرایطی نخست وزیر مجارستان که به ریاست نوبتی و ۶ ماهه شورای اروپا رسیده، همه وزن و اعتبار خود را به میدان آورده تا بلکه بتواند به جنگ اوکراین خاتمه بدهد. او را تیزهوش ترین رهبر کنونی اروپا می دانند که درعین حال جسارت تصمیم گیری و اعلام نظراتش را هم دارد. او با بهره گیری از همین جسارت، کمر به خاتمه جنگ اوکراین بسته و برای رسیدن به این هدف ابتدا به کیف پایتخت اوکراین، سپس به مسکو پایتخت روسیه و در ادامه به پکن پایتخت چین رفت و در پایان این مرحله از تلاش های صلح راهی امریکا شد و با ترامپ، شانس اول ریاست جمهوری امریکا دیدار و مذاکره کرد. دیدار او با ترامپ از جمله جسارت های مهم اوربان رهبر مجارستان و رئیس کنونی شورای اروپا بود که تاکنون رهبر هیچ کشور اروپائی ابتکار چنین دیداری را نداشته است.

اوربان پس از دیدار با ترامپ گفت که او میتواند جنگ در اوکراین را خاتمه بخشد. او در پایان دیدار با ترامپ یک عکس یادگاری با او گرفت و آن را با عنوان "ماموریت صلح 5.0" (املاک ترامپ در آنجا قرار دارد) منتشر کرد.

در اتحادیه اروپا؛ آنها که جسارت اوربان را ندارند وتبدیل به پیاده نظام امریکا شده اند، مخالفت با او را تشدید کردند و در گام اول او را به اولین جلسه عمومی پارلمان جدید اروپا که پس از انتخابات در کشورهای عضو انجام شده دعوت نکردند.

این درحالی است که معمولا، رهبر کشوری که ریاست شش ماهه این شورا را دارد، در مقابل پارلمان اروپا سخنرانی می کند.

اوربان در واکنش به این اقدام پارلمان اروپا گفت: حامیان جنگ در بروکسل، با مأموریت صلح مجارستان مخالفند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: