ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سفیر روسیه در ایران

بزودی قرارداد راهبردی

ایران وروسیه امضاء میشود

 
 
 

 

 

از جمله جنجال های گمراه کننده ای که موجب شد تا برخی مهاجرین طرفدار پیوند ایران با جبهه شرق چنان دچار نگرانی گردش به غرب پزشکیان شوند که در تله حمایت از جلیلی افتادند ناشی از اطرافیان و فعالان ستاد تبلیغاتی پزشکیان بود، درحالیکه بارها تکرار شد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی با دولت ها تغییر نمی کند و در مرحله کنونی، ایران نیازمند رئیس جمهوری است که عزم مقابله با رانت خواران و غارتگران، سمت گیری اقتصاد کشور به سود وسیع ترین طبقات و اقشار اجتماعی باشد. چنان فضای مسمومی را جبهه پایداری با چراغ خاموش علیه پزشکیان و غرب گرا بودن او بوجود آورده بود که  در فاصله دو مرحله انتخابات، سایت روسی اسپوتنیک فارسی در همین مورد با پزشکیان مصاحبه کرد. در آن مصاحبه پزشکیان با قاطعیت از سیاست راهبردی گردش به شرق و سکانداری آن توسط رهبر جمهوری اسلامی دفاع کرد که ظاهرا نباید جای شبهه ای بوجود می آورد، اما متاسفانه چنین نشد و حمایت از جلیلی و تاثیر پذیری از وعده های پوچ و توخالی آن، توسط مهاجرین مخالف براندازی ادامه یافت. پزشکیان اگر در دوران تبلیغات انتخاباتی وارد برخی مباحث نشد و فضای عمومی جامعه را در نظر گرفت، پس از انتخابات با صراحت از حضور نظامی و سیاسی ایران در منطقه و پیوند با روسیه و چین دفاع کرد، درعین اعلام باز بودن گارد دولت او برای تعامل و مذاکره با غرب.

مصاحبه دو روز پیش سفیر روسیه در ایران با سایت اسپوتنیک، متاثر از همین فضای پیش و پس از انتخابات است. او در این مصاحبه گفت:

«کار روی توافقنامه راهبردی روسیه و ایران در مرحله پایانی است و مسکو نسبت به تغییرات کیفی در روابط روسیه وایران امیدوار است. این قرار داد بزودی امضاء خواهد شد.

درباره عملیات ویژه در اوکراین نیز مسکو آماده است نقش ایران به عنوان میانجی در حل و فصل مناقشه اوکراین را در نظر بگیرد.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: