ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۳ تیر

مهم ترین پس لرزه های

انتخابات ریاست جمهوری

 
 
 

 

 

پس لرزه های انتخابات ریاست جمهوری همچنان جریان دارد و حدس زده می شود که شدیدتر هم بشود. از جمله این پس لرزه ها روشن شدن نورافکن ها روی "دولت سایه" ایست که قریب ۲۰ سال در جمهوری اسلامی فعال بوده و هنوز کسی نمیداند اعضای این دولت چه کسانی هستند، وظائف این دولت چیست؟ با اجازه کدام ارگان حکومتی تشکیل شده و از همه مهم تر این که بودجه عظیم و میلیارد دلاری آن که تا ۲۰۰ میلیارد دلار بر آورده شده از کجا آمده و چگونه خرج شده است. تنها چهره شاخص این دولت سایه که در جریان انتخابات اخیر سر از آب در آورد و در مناظره های انتخاباتی حجت الاسلام پورمحمدی آن را بسیار دقیق و زیرکانه مطرح کرد سعید جلیلی است. عقبه سعید جلیلی جبهه پایداری است که بنیانگذارش آیت الله مصباح یزدی بود و پس از درگذشت وی، آیت الله میرباقری سکان رهبری آن را برعهده گرفت. میرباقری عضو مجلس خبرگان است و از جمله اتهاماتی که متوجه اوست، طرح مسموم کردن دختران دانش آموز پس از پایان خونین جنبش موسوم به زن- زندگی- آزادی است. جبهه پایداری او را آماده جانشینی رهبر جمهوری اسلامی کرده و اگر پرده ها از روی ماجرای سقوط هلیکوپتر ابراهیم رئیسی، امام جمعه تبریز که او نیز خود را به نوعی آماده رهبری کرده بود و بقیه همراه به شمول عبداللهیان وزیر خارجه وقت کنار برود، دور از ذهن نیست که دست جبهه پایداری در این ماجرا مطرح شود. ابراهیم رئیسی را مجلس خبرگان بعنوان فرد دارای مصادیق رهبری به رهبر کنونی جمهوری اسلامی معرفی کرده بود. کلاف پیچیده جانشین رهبر جمهوری اسلامی سرانجام باز خواهد شد و پشت صحنه ها به روی صحنه خواهد آمد.

فعلا بحث بر سر بودجه عظیم دولت سایه است که جلیلی باید درباره آن پاسخ بدهد که پاسخگو شدن او، خواه ناخواه پای جبهه پایداری را هم به میان می کشد. از همین کیسه، در انتخابات اخیر نان و حلوا در روستاهای ایران پخش کردند و رای برای جلیلی خریدند و شبکه طلبه ها را به روستاها فرستادند تا برای جلیلی رای جمع کنند. گفته می شود نزدیک به ۵ میلیون رای جلیلی از این طریق بدست آمده است. البته بدون محاسبه تقلب های شبه کودتائی انتخاباتی در روز رای گیری و با استفاده از تعرفه های رای گیری.

از دیگر پس لرزه های انتخابات، آن جمله کوتاهی است که پزشکیان در یکی از سخنرانی های پس از انتخابات بر زبان آورد و گفت که اگر رهبر جمهوری اسلامی دخالت نکرده بود نام او از صندوق ها بیرون نمی آمد.

اشاره او ظاهرا به همان توطئه شبه کودتائی است که در روز رای گیری مشغول آن شده بودند و با دخالت علی خامنه ای و دستوری که به مخبر قائم مقام ریاست جمهوری داد جلوی آن گرفته شد و حتی گفته می شود تعدادی نیز در این ارتباط دستگیر شده اند.

دیدارهای گسترده ای که با پزشکیان در دفتر کار او انجام شد نیز از جمله دیگر پس لرزه های انتخابات بود. در هیچ دوره ای از انتخابات ریاست جمهوری چنین دیدارهای گسترده ای که حالت بیعت هم داشت با رئیس جمهوری منتخب، بویژه پیش از مراسم تحلیف صورت نگرفته بود . در صدر این دیدارها، رفتن یک هیات از بیت رهبری بود که در آن آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر و حجت الاسلام اصغر میرحجازی منشی ویژه رهبری قرار داشتند.

در میان دیدارها و پیام های فرماندهان ارشد سپاه و ارتش، شاید این بخش از مقاله ای که سردارحاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در روزنامه جوان نوشت اهمیت ویژه داشته باشد: شکی نیست که دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کل ملت و تک‌تک مردم ایران و مورد حمایت نیروهای انقلاب است، هرچند برخی از نیروهای منتسب به انقلاب در رقابت میان نامزدها از نامزد رقیب ایشان حمایت کرده باشند.

چند حادثه روزهای پس از انتخابات نیز به نتیجه انتخابات ربط داده شده که می تواند گمانه زنی، بدبینی و یا مشابه بینی باشد. از جمله غرق شدن ناوشکن ایران در جنوب و یا حریق در هتل دیپلمات، پلمپ کردن دفتر ترکیش ایرلاین و ...

از راس همه این پس لرزه ها، پیام های خارجی مبادله شده با پزشکیان و... مهم ترین رویداد ظاهرا همان دیدار هیات بیت رهبری با پزشکیان است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: