ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ تیر ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی پوتین در اجلاس

نمایندگان پارلمان کشورها

استاشکو نیوز- ترجمه بهمن دوستدار

 
 
 
 
 

 

امسال پایتخت فرهنگی روسیه "سن پترزبورگ" میزبان نمایندگان مجالس و پارلمان های کشورهای عضو بریکس بود. روسیه امسال ریاست دوره ای آن  را عهده دار است.

در نخستین روز این اجلاس رئیس جمهور روسیه "پوتین" که هنگام ورود به سالن کنفرانس با استقبال گرم حاضرین روبرو شده بود موضوع  "ضمانت توسعه و امنیت بطور عادلانه در جهان و جوامع مختلف" را مطرح کرد و گفت:

امروز گفتگوهای پارلمانی، از جمله در چارچوب بریکس ، بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا میکند، زیرا شما به عنوان نمایندگان منافع ملت های خود، نمایندگان اراده سیاسی و ملی آنها، خواسته ها، روحیات و نیازهای واقعی صدها میلیون انسان را نمایندگی می کنید. بدون اغراق من مطمئنم که صدها میلیون انسان در چهارچوب کشورهای بریکس به کمک های قابل توجه شما در حل مسائل، توسعه اجتماعی- اقتصادی و بهبود رفاه خود را نیاز دارند. البته، شما برای کاهش تنش بین‌المللی، ایجاد نظم جهانی عادلانه‌تر، دموکراتیک‌تر، چند قطبی‌تر و چندجانبه‌تر، هر تلاشی که ممکن باشد انجام خواهید داد.

رهبری تشکیلات بریکس برای آغاز و تقویت گفتگو با همه کشورها که خواهان آن باشد آماده است.

در همین مسیر کسانی و دولت‌هایی نیز هستند که تلاش وافر دارند که از تعامل سازنده دیگران با این ساختار نوپا،- عمدتاً "اقتصادی و دموکراتیک" - جلوگیری کنند.

تلاش های اعضای بریکس و سایر کشورهای در حال توسعه با مقاومت شدید سرکردگان و حاکمان کشورهای موسوم به "میلیاردرهای طلایی" مواجه است. آنها بر خلاف منطق تاریخی و اغلب حتی به ضرر منافع دراز مدت مردم خود، به دنبال ایجاد نظم خاصی با "قوانین خود ساخته" هستند، که دیگرانی در ایجاد آن و در مورد آن بحث نکرده و موافق با آن نیستند و خیلی کسان و کشورهایی هستند که هرگز در ایجاد آن قوانین اطلاع و نقشی نداشته اند. چنین دستورهایی تنها به نفع کسانی است که خود را استثناء از کل دنیا می‌دانند و حق دیکته کردن اراده خود به دیگران را بعنوان سنت‌های استعمار کلاسیک، به خود اختصاص داده‌اند و یا از نو تنظیم کرده اند. این تلاشی آشکار برای جایگزینی حقوق مشروع بین المللی است، تلاشی برای ایجاد انحصار بر حقایق موجود جهانی است و مسلم  چنین انحصاری مخرب است. امروز  فشار بر کشورهای مستقل که موقعیت خاص خود را دارند در حال افزایش است. بر خلاف اصول حاکم بر حقوق بین الملل، از اجبار، تحریم های یکجانبه، اعمال گزینشی قوانین حقوقی، اجتماعی و تجاری و باج گیری ها به وفور استفاده می شود.

ما همچنین شاهد تلاش‌هایی برای سنگ اندازی و محدود کردن تماس‌های مستقیم بین قانونگذاران کشور های خواهان تماس با بریکس هستیم . این رفتار با اصل همکاری آزاد "بین پارلمانی" و حق حاکمیت نمایندگان رسمی هر کشور برای دفاع از منافع ملی خود در تضاد است. بنابراین اهمیت و تقاضا برای کار جمعی نمایندگان کشورها و مردمان مختلف در دستور کار خلاق اجلاسی است که در آن حضور دارید. اکنون این نوع تعامل و همکاری به طور تصاعدی از نظر کمی و کیفی در حال رشد و افزایش است.

https://t.me/OstashkoNews


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: