ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 6 مرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 

نصیحت نصیریان به پزشکیان

فرهنگ و هنر ایران را

به اهالی آن بسپارید!

 
 

 

حجتیه که پدر خواننده جبهه پایداری است، از همان ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی و پس از آنکه آیت الله خمینی دست رد به پیشنهاد آنها برای همکاری 30 هزار نیروی سازمان یافته حجتیه زد، ظاهرا خود را منحل کرد اما بسرعت نفوذ خزنده در نهادهای جمهوری اسلامی را آغاز کرد. در گام نخست وزارت آموزش و پرورش را برای تسخیر هدف گرفت و سرشاخه حجتیه در اصفهان، یعنی علی اکبر پرورش را که اعلام برائت ظاهری از حجتیه کرده بود به دولت میرحسین موسوی تحمیل کرد و شد وزیر آموزش و پرورش. اصفهان و مشهد دو پایگاه حجتیه بود و پرورش صدر شاخه حجتیه در اصفهان. قلع و قمع نیروهای سالم و مترقی به بهانه مکتبی نبودن و حتی باتهام همکاری با رژیم شاه از کار برکنار کردند. این تصفیه چنان وسعت گرفت که وزیر آموزش و پرورش "فرخ رو پارسا" هم دستگیر و در یک محاکمه ناجوانمردانه محکوم به اعدام و تیرباران شد. او تنها زنی بود که بلافاصله پس از انقلاب در مقابل جوخه تیرباران قرار گرفت. ویران سازی آموزش و پرورش و آلوده ساختن آن با خرافات مذهبی، حذف نام بزرگان شعر و ادب از کتاب های درسی، استخدام گسترده وابستگاه حجتیه در مدارس و دهها تصمیم دیگر حاصل کار علی اکبر پرورش بود. آموزش و پرورش امروز ایران، دست پخت سازمان یافته حجتیه است و جبهه پایداری پاسدار این خیانت به فرهنگ و هنر و آموزش ایران.

خیز دوم حجتیه که بسیار سخت تر از خیز اول بود، تسخیر وزارت فرهنگ و ارشاد بود. دشواری کار برای فتح این سنگر، حضور قدرتمند اهل ادب و هنر در نهادهای فرهنگی و هنری ایران بود. وزیر کنونی فرهنگ و ارشاد که معتقد است بزرگترین خدمتش  فرهنگی و هنری اش احیای حج عمره است، محصول سلطه حجتیه بر جمهوری اسلامی است. به همین ترتیب، حجتیه توانست در نهادهای امنیتی و نظامی نفوذ کند که این نفوذ، تدارک یک کودتای خزنده بود و همچنان نیز هست. آنها بخش مهمی از مجلس را دراختیار گرفته اند (جبهه پایداری)، بخش مهمی از قوه قضائیه را دراختیار دارند و دولت سایه خود را که دو دهه پرورش داده و در دولت ها نفوذ داده بودند، در همین انتخابات اخیر ریاست جمهوری پرده برداری کردند و سعید جلیلی بی رودربایستی گفت که دو دهه سکاندار دولت سایه بوده است. با رئیس جمهور شدن جلیلی، گام بزرگ دیگری را حجتیه و سازمان علنی آن "جبهه پایداری" بر می داشتند که خوشبختانه با یک مهندسی حساب شده که ظاهرا بیت رهبری از آن حمایت می کرد، جلوی دست یابی کامل و قطعی جبهه پایداری به دولت گرفته شد.

نبرد سنگین و شاید خونین عقب زدن جبهه پایداری از صف مقدم حکومتی، از دشوارترین کارهای آینده دولت پزشکیان خواهد بود. در تمام عرصه های هنری، فرهنگی، نظامی، امنیتی و مذهبی.

این سخن دردمندانه علی نصیریان از معدود بازماندگان نسل فراموش نشدنی سینما و تئاتر ایران، در دیدار اخیرش با پزشکیان بخشی از ضرورت کوتاه کردن دست حجتیه از فرهنگ و ادب و هنر ایران است.

او پس سخنرانی پزشکیان در مراسم تجلیل از اعضای ستاد پزشکیان، به وی گفت: وزیری از درون اهالی فرهنگ و هنر را بکار بگیرید تا صدای هنرمندان در دولت شما شنیده شود. بزرگترین حامی شما مردم هستند. قدردان آنها باشید و از جوانان در دولت خود استفاده کنید.

 
 
 
 
 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  27 جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: