ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 6 مرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 

عنوان اول پیک نت 6 مرداد

دولت پزشکیان با مشورت کامل

 رهبر ج. اسلامی تشکیل می شود!

 
 

 

سه شنبه ای که در پیش است، مراسم تحلیف دکتر پزشکیان انجام می شود و او رسما سکان ریاست جمهوری را بدست می گیرد. 3 روز پیش از این مراسم، پزشکیان با سایت بیت رهبری پیرامون برنامه کار خود مصاحبه کرد. بخش هائی از این مصاحبه را می خوانید:

جمعبندی‌های کابینه که صورت گرفت ، هرچه سریع‌تر تلاش خواهیم کرد خدمت رهبری برویم تا  مشورت و هماهنگی نهایی را انجام بدهیم تا بتوانیم پس از تفاهم و رضایت کامل دولت را معرفی کنیم.

تا زمانی که به یک تصمیم و یک هدف‌گیری نهایی نرسیده باشیم، می‌توانیم سلایق خودمان و افکار خودمان و جهت‌گیری‌های خودمان را داشته باشیم؛ امّا وقتی بحث ها تبدیل به سیاست و قانون شد، اختلاف کردن و زیر میز زدن و نپذیرفتن، چیزی جز هرج‌ومرج ایجاد نمی‌کند.

من و دولتم و همه قوایی که وجود دارند اگر پایبند به آن سیاست‌ها بودیم و برنامه‌هایی که می‌نویسیم در جهت آن سیاست‌ها باشد، اختلاف یا تفرقه و دعوا بی‌معنی است. اگر هم کسی بگوید یک مسیری بهتر از آن مسیر قانونی هست، آن را هم می‌شود با روش‌های علمی بررسی کرد؛ اگر مشاهدات علمی و مستندات مکتوب دانشگاهی و تجربه مشخّص منطقه‌ای در مورد آن پیشنهاد وجود داشته باشد که نشان دهد بهتر و تجربه موفّق‌تری است، باید ارائه بشود تا بپذیریم؛ حرف حق را باید پذیرفت.

پایبندی به قانون، صداقت، پاکدستی، راست‌گویی، حُسن شهرت، باور به سیاست‌های کلّی، باور به قانون برنامه و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی معیار انتخاب و همکاری است.

در رابطه با فرهنگ، بیشتر باید به خودمان برسیم تا اینکه به دیگران خرده بگیریم. درد خودمانیم، درمان هم خودمانیم.

او تقریبا مضمون همین نظرات را در دیدار با فعالان ستاد مرکزی بیان کرد و گفت:

اگر حق و انصاف را رعایت کنیم و به نخبگان، توانمندان، تولیدکنندگان و کارخانه دارها میدان بدهیم، ایرانی قادر است عزت را مجددا به این خاک برگرداند.

اگر حضور مقام معظم رهبری نبود مطمئن باشید این اتفاقات (بیرون آمدن آراء پزشکیان از صندوق ها) شکل نمی گرفت. این درایت ایشان بود که نگذاشتند مداخله کنند و نگذارند این صحنه ها اتفاق بیفتد.

تحریم و مشکلات قومیتی و جنسیتی داریم. باید این ها را حل کنیم و بر اساس داشته هایمان توقع داشته باشیم. تلاش خواهم کرد جز عدالت و انصاف کار دیگری نکنیم. و برای رسید به این هدف باید اصلاحات کنیم. نوع تخصیص منابع و پست ها و... را اصلاح کنیم. اصلاحات، دفاع از فرد و گروه نیست بلکه تلاش برای حق و عدالت است.

دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم اولا بفهمیم در چه وضعیتی هستیم. مشکلات تحریم، مشکلات اقتصادی، مشکلات قومیتی، مشکلات جنسیتی دارم که اول باید آنها را حل کنیم.

باید بر اساس داشته هایمان طرحی نو دراندازیم؛ کمک کنید انتظارات را بر اساس داشته هایمان در جامعه ایجاد کنیم.

 

 
 
 
 
 

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  27 جولای  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: