ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تهدید و هشدار روسیه

روسیه پایگاههای انگلستان را

با موشک خواهد زد؟

 
 
 

 

 

جنگ اوکراین، اگر خاتمه نیابد، ادامه آن به جنگ در اروپا خواهد انجامید. نه تنها این، بلکه به جنگ آسمانی هم خواهد انجامید. روسیه ماهواره های مجهز به موشک به آسمان فرستاده و امریکا و اروپا را غافلگیر کرده است. روسیه همچنین تهدید کرد که در صورت ادامه گزارش های جاسوسی ماهواره های امریکائی و اروپائی از تاسیسات و اهداف روسیه و رساندن این اطلاعات به اوکراین برای شلیک تازه ترین موشک هائی که امریکا به اوکراین منتقل کرده، روی آسمان این ماهواره ها را با موشک خواهد زد. هنوز امریکا چنین ماهواره و چنین امکاناتی را نداشته و ندارد و به همین دلیل فورا نسبت به عملی شدن تهدید روسیه اعتراض کرده است.

در یک تهدید دیگر، روسیه اعلام کرد که در صورت ادامه حمله موشکی به زیرساخت های روسیه با موشک های انگلیسی، روسیه خود را مجاز میداند که سامانه ها و تاسیسات انگلستان را با موشک بزند و یا بمباران هوائی کند.

از آنجا که غرب به تجربه میداند که پوتین صرفا تهدید نمی کند، بلکه عمل هم می کند، هر دو تهدید اخیر را جدی گرفته است.

در همین ارتباط ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که «قبل از دو جنگ جهانی، رسانه‌ها زمان زیادی را صرف آماده‌سازی افکار عمومی برای ورود به جنگ کردند. من فکر می‌کنم آنچه امروز در بروکسل و واشنگتن اتفاق می‌افتد، نوعی آماده‌سازی افکار عمومی برای یک جنگ است. »

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه ۲۳می گفت:

اگر اوکراین از سلاح های انگلیسی برای حمله به خاک روسیه استفاده کند، مسکو به اهداف بریتانیا حمله خواهد کرد.

مسکو نخستین با در اوایل ماه مه پس از آنکه دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا گفت که اوکراین حق دارد از سلاح های ارائه شده توسط لندن برای حمله به اهدافی در داخل روسیه استفاده کند، این هشدار را داد.

مقامات روسیه یکی از دلایلی مانور اخیر روسیه با سلاح های غیراستراتژیک اتمی را شبیه سازی پرتاب موشک های هسته ای تاکتیکی به اهداف انگلیسی اعلام کردند.

هنوز معلوم نیست که این هشدار دو پهلو، شامل اهدافی در خاک انگلستان می شود و یا پایگاههای انتقال سلاح انگلیسی از خاک لهستان و رومانی.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: