ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تصفیه در صفوف

ژنرال های ارتش روسیه

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

در روسیه برکناری ها و انتصابات در نیروهای نظامی این کشور آغاز شده و هیچ نوع سانسوری برای انتشار اخبار آن نیز وجود ندارد. این سیاست وزیر دفاع جدید روسیه است.

تاکنون دو معاون وزارت دفاع باتهام اختلاس و خیانت بازداشت شده و سخنگوی وزارت دفاع نیز که یک ژنرال نظامی است از کار برکنار شده است.

درتازه ترین خبر در این زمینه، سایت حزب کمونیست روسیه از قول خبرنگاران نظامی روسیه اعلام کرد:

 

«تعداد قابل توجهی از فرماندهان نظامی ارتش از مسئولیت های خود کنار گذاشته شده اند. در تازه ترین مورد ژنرال "احمدوف"، فرمانده ارتش بیستم روسیه از کار بر کنار شد. او متهم به نداشتن کارائی لازم در پست و مقامی که داشته و براثر همین ناکارائی به کشتن دادن نیروهای نظامی روسیه در جبهه های اوکراین است.

احمدوف، در سال ۱۹۷۴ در شهر گروزنی پایتخت جمهوری چچن بدنیا آمد و فارغ التحصیل دانشکده افسری M.V. فرونز مسکو، در سال ۲۰۰۵ است. او از آغاز عملیات ویژه نظامی در اواکراین بوده و مدتی نیز فرمانده تیپ مستقل ۱۵۵ دریایی بوده است. در هفتم ماه نوامبر، تفنگداران دریایی تیپ ۱۵۵ ناوگان اقیانوس آرام، در جریان نبردها در منطقه "پاولوفکا" تلفاتی سنگین دادند.

"احمدوف" علیرغم این فرماندهی ضعیف، به کمک شهادتی که دو ژنرال دیگر به نفع او داده بودند به فرماندهی ارتش بیستم منصوب شد و در سال ۲۰۲۳، یک درجه نظامی نیز بالاتر رفت و به درجه سپهبدی رسید. در ماه ژوئن ۲۰۲۳، فرماندهان نظامی روسیه، سهراب احمدوف را مسئول تلفات سنگین در شهر "کرمنایا" در منطقه لوگانسک در شرق اوکراین تشخیص دادند.

https://www.rline.tv/news/2024-05-24-komanduyushchego-20-y-armiey-sukhraba-akhmedova-snyali-s-dolzhnosti-voenkory-i-morpekhi-nazyvali-ego/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: