ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۶ خرداد

نمایندگان مستقل مجلس آینده

دارای چه مواضعی هستند؟

 
 
 

 

 

در میان افراد مستقلی که راهی مجلس دوازدهم شده اند، یکی هم "ظهره وند"، سفیر سابق جمهوری اسلامی در افغانستان و ایتالیاست، که مصاحبه هایش با سایت تحریریه تا حدودی موجب آشنائی مردم با او شد. پیش بینی می‌شد که "عطا بهرامی" سخنگوی این سایت هم به مجلس دوازدهم راه یابد، اما با چند مصاحبه درباره بنزین و دفاع از آن، لگد به بخت خود زد و به مجلس راه نیافت. هنوز خیلی زود است قضاوت در باره مجلس آینده و نمایندگان غیر مستقل و مستقل آن. باید دید آنها در امواج حوادث ایران چه مواضعی اتخاذ خواهند کرد. کم کم میل به غرب خواهند کرد و یا طرفدار سیاست نگاه به شرق خواهند شد. فعلا این مهم ترین معیار قضاوت است، البته اگر طرفداران گردش به شرق هم بتدریج میل به غرب نکنند و تسلیم مافیاهای اقتصادی بیرون از مجلس نشوند. باید منتظر بود و دید که این نمایندگان مستقل براساس چه معیارهائی با یکدیگر یک فراکسیون در مجلس تشکیل خواهند داد و طرح ها و برنامه هایشان برای برون رفت ایران از بحران همه جانبه ای که با آن دست و پنجه نرم می کند چیست؟

این مستقل ها، از جمله ظهره وند، سعی می کنند مواضعی انتقادی نسبت به روسیه و چین داشته باشند، درعین حال که کفه ترازوی آنها علیه امریکا و غرب بر کفه آن مواضع انتقادی می چربد.

بهرحال مجلس آینده مجلسی پرتنش در مقایسه با مجالس پیشین خواهد بود، چرا که جامعه متشنج است.

این مواضع ظهره وند با توجه به حضور طولانی اش در وزارت خارجه  تقریبا مشابه نظرات دیگر افراد مستقلی است که به مجلس راه یافته اند:

«فراماسون ها در وزارت خارجه، اقتصاد و دولت نفوذ دارند و خیلی هم قوی هستند . نفوذ در میان فعالان سیاسی و دولتی ما قابل انکار نیست و شامل افراد کمی هم نمی شود.»

ظهره وند که در مصاحبه های خود با سایت تحریریه از سرعت گرفتن فعالیت های اتمی ایران دفاع کرده و خواهان یک جبهه و یک اتحاد نظامی میان چین، روسیه و ایران می شد، در مصاحبه ای که پس از انتخابات کرده گفته است:

«باید چنان در عرصه اتمی پیش برویم که در آستانه (تولید اتمی) باشیم و بتوانیم سلاح دقیق بسازیم.»

درباره چین و روسیه ظهره وند در همین مصاحبه گفت:

«چینی‌ها معرفت منطقه ای ندارند و از این نظر، نسبت به روس ها عقب هستند. بویژه که روسیه با بخشی از بدنه نظامی و امنیتی ما همکاری می کند.»

درباره آینده سوریه نیز ظهره وند می گوید که این کشور به سمت اعراب گرایش پیدا خواهد کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: