ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۶ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در جنگ اوکراین

پارازیت ماهواره ای روسیه

علیه سلاح های جدید امریکا

 
 
 

 

 

امریکا در چارچوب کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین، سلاح ها و بویژه موشک های جدیدی دراختیار ارتش اوکراین قرار داده که قادرند تاسیساتی را درقلب روسیه بزنند. ابتدا قرار بود که از این سلاح ها علیه اهدافی در داخل روسیه استفاده نشود اما این وعده زیاد دوام نیآورد و مثلا زیر فشار نمایندگان کنگره و سنای امریکا کاخ سفید مجبور شد این محدودیت را لغو کند.

همزمان با این کمک عظیم تسلیحاتی به اوکراین که کشورهای اروپائی نیز به پیروی از آن ارسال هواپیما و موشک های تازه را به اوکراین آغاز کرده اند، جنجال در رسانه های غربی علیه مناسبات روسیه و چین و کره شمالی شدت گرفته است. بهانه این جنجال آنست که چین و کره شمالی به روسیه در جنگ اوکراین کمک می کنند. خود و متحدانشان سیل سلاح و پول را به اوکراین فرستاده و حمله به خاک روسیه را هم مجاز دانسته اند و آنوقت منتقد مناسبات و کمک نظامی چین و کره شمالی به روسیه اند.

روسیه تاکنون دو واکنش به این اقدام امریکا داشته است. نخست برگزاری یک رزمایش نظامی با سلاح های تاکتیکی و غیر استراتژیک اتمی برای نشان دادن دندان های اتمی خود به امریکا و متحدانش و دوم دستیابی سریع به سلاح ها و راه حل های خنثی کننده سلاح های جدید امریکا در اوکراین.

تسلیحات جدید آمریکا که دراختیار اوکراین قرار گرفته با ماهواره هدایت می شوند  و حالا روسیه یک سیستم جدید پارازیت های ماهواره ای را به کار انداخته که فلج کننده سلاح های جدید امریکائی است.

درحاشیه این دو اقدام و تدبیر، روسیه اعلام کرده که در صورت حمله به خاک  روسیه با سلاح های انگلیسی، روسیه خود را مجاز به حمله به پایگاه های انگلستان میداند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۶ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: