ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درک خطر ج. آذربایجان مسلمان

بازگشت ایران به سیاست

همکاری و اتحاد با ارمنستان 
 
 
 
 

 

جمهوری اسلامی برای جبران غفلت هائی که در گذشته کرده و پشت ارمنستان را در جنگ میان  این کشور و جمهوری آذربایجان خالی کرد، بر سرعت بازگشت به سیاست گذشته در مناسبات ارمنستان افزوده است. ایران پشت ارمنستان در آن جنگ به این دلیل خالی کرد که به سود یک جمهوری مسیحی، علیه یک جمهوری مسلمان نشین اقدام نکرده باشد، غافل از این که نقشه آن جمهوری مسلمان نشین مسدود کردن راه زمینی ایران به قفقاز و روسیه و ضمیمه کردن ازمنستان به آذربایجان بزرگ است!

در خود ارمنستان نیز همانگونه که در پیک نت امروز می خوانید، یک جنبش اعتراضی علیه پاشینیان در ارمنستان آغاز شد زیرا او گام به گام تسلیم جمهوری آذربایجان شده و می شود.

روز گذشته اعلام شد که مذاکرات ایران و ارمنستان برای احداث پل دوم بر روی رودخانه ارس به نتیجه نزدیک شده است.

 اولین پل بین ایران و ارمنستان در پایانه مرزی مغری در سال ۱۹۹۶ به بهره برداری رسید. طول این پل ۱۹۲ متر است. تا قبل از بهره برداری از پل، انتقال بار و مسافر بین دو کشور از طریق پل معلق صورت می‌گرفت.

با توجه به افزایش تعداد خودروهایی که از مرز ارمنستان و ایران عبور می‌کند و افزایش بار و مسافر که در صورت احداث جاده "آگاراک" به "کاجاران" پیش بینی می‌شود، ضرورت احداث پل دوم بوجود آمد. کارگروه مشترک ایران و ارمنستان کار تدوین برنامه احداث پل دوم را بررسی کرده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۷ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: