ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

 پاسخ رئیس شورای وزیران ایتالیا به دبیرکل ناتو

مخالفت قاطع ایتالیا

با حمله به داخل خاک روسیه

 
 
 

 

 

دبیرکل ناتو، در نقش دلال جنگ، به این و آن کشور عضو ناتو و یا اتحادیه اروپا می رود و از رهبران آنها می خواهد که هم سلاح به اوکراین بفرستند و هم به دولت اوکراین اجازه بدهند که با این سلاح ها به خاک روسیه حمله کند. این توصیه، یعنی گسترش جنگ، زیرا روسیه اعلام کرده که در صورت حمله با سلاح های جدید امریکائی و انگلیسی به خاک روسیه، آن کشور اهدافی را در خاک کشورهای ارسال کننده این سلاح ها با موشک خواهد زد و یا بمباران خواهد کرد.

وظیفه ای که دبیرکل ناتو، تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در امریکا و بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید برای خود قائل است، کشاندن جنگ اوکراین به تمام اروپاست.

در مخالفت با همین توصیه های دبیرکل ناتو "سالوینی" معاون نخست وزیر و رئیس شورای وزیران ایتالیا خطاب به دبیرکل ناتو که از ایتالیا خواسته است تا به اوکراین اجازه حمله به روسیه با سلاح های ارسال را بدهد گفت:

" استولتنبرگ دبیر ناتو، از حق کی یف برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات غربی سخن گفته است. او یا عذرخواهی کند، یا سخنانش را اصلاح کند و یا استعفا بدهد. او حق ندارد از طرف مردم ایتالیا صحبت کند.

ما سلاح های ایتالیائی را برای دفاع و استفاده در قلمرو خود به اوکراین فرستاده ایم نه برای حمله و کشتار در خارج از مرزهای اوکراین. این کشور اجازه ندارد نه بنام دولت ایتالیا، نه بجای حزب من و نه به جای مردم ایتالیا از این سلاح ها هر طور که دلش خواست استفاده کند. ما در حال جنگ با هیچ کس نیستیم. من نمی خواهم  جسد فرزندان ایتالیا را در جنگ جهانی سوم جلوی درخانه ام بگذارند. ناتو نمی تواند ما را مجبور به کشتن مردم در روسیه یا هر جای دیگری بکند. مطلقا و هرگز .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: