ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تهدید پوتین

ماهواره ها را می زنیم

تا موشک های دوربرُد به روسیه نرسند

 
 
 

 

 

دبیرکل ناتو با سفر به کشورهای عضو این پیمان نظامی، عملا آنها را تشویق به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین می کند و رهبران ناتو نیز گاهی نعل و گاهی به میخ، همین سیاست را دنبال می کنند. بویژه فرانسه که مرتب علیه روسیه خیز برمیدارد تا بلکه یک امتیازی در افریقا از روسیه بگیرد و عقب نشینی کند که پس از بی فایده بودن این خیز برداری عقب نشینی می کند. در این میان آلمان مواضع قاطع تری در مخالفت با دخالت مستقیم اعضای ناتو در جنگ اوکراین اتخاذ کرده است. حتی وزیرخارجه آلمان که تا کنون حرف های سربه هوائی می زد، کم کم به هوش آمده و روز گذشته علیه حمله اسرائیل به رفح مصاحبه کرد. از سوی دیگر زلنسکی که دیگر رئیس جمهوری قانونی اوکراین نیست با سفر به کشورهای اروپائی گدائی سلاح می کند. از جمله در سفر به اسپانیا. او خواهان مجوز امریکا برای استفاده از سلاح های تازه امریکا که به اوکراین رسیده، برای حمله به عمق خاک روسیه است و حتی یک مورد حمله پهپادی به مسکو کرده است. زلنسکی با این اقدامات می خواهد روسیه را مجبور به حمله مستقیم به شهرهای خارکف و کیف کند تا پس از آن اجازه حمله موشکی به روسیه با سلاح های امریکائی را به او بدهند. روسیه تاکنون از بمباران و موشک باران کیف و خارکف خود داری کرده تا هم شهرها ویران نشوند و هم مردم کشته نشود.

در ادامه همین اوضاع پیچیده و خطرناک است که روز گذشته پوتین طی سخنانی با صراحت به امریکا هشدار داد و گفت: «تحریکات و تهدیدها برای حمله به عمق خاک روسیه را بدقت در نظر داریم و تاکید می کنیم که سلاح های دقیق دوربرُدی که به اوکراین منتقل شده بدون دسترسی به داده های اطلاعاتی فضایی قابل استفاده نیستند. بهتر است ناتو آگاه باشد که با روسیه نمی توان بازی کرد.»

این سخن پوتین تهدید ضمنی به زدن ماهواره های امریکائی و اروپائی و کور کردن چشم سلاح های دور برُد است. اگر جنگ وارد این مرحله شود، عملا کار به تقابل های فضائی خواهد کشید.

پوتین درباره مشروعیت دولت اوکراین نیز گفت:

«قانون اساسی اوکراین اختیارات و محدودیت های زمانی را پیش بینی کرده است. در مورد نا محدود بودن اختیارات رئیس جمهور اشاره ای در قانون اساسی اوکراین وجود ندارد. اما در همین قانون اساسی بندی وجود دارد که بموجب آن، در شرایط فعلی، که دوره قانونی رئیس جمهور تمام شده،  اختیارات رئیس جمهور باید به رئیس پارلمان اوکراین منتقل شود.»

اشاره پوتین به گریز زلنسکی از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پایان دوره اوست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ می  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: