ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کشته شدن ابراهیم رئیسی

نقش او در قتل عام ۶۷ را پاک نمی کند

 
 
 

 

 

در روزهای اخیر و پس از کشته شدن ابراهیم رئیسی در جریان سقوط هلیکوپتر حامل وی و هیات همراه، این فیلم از ایشان در فضای مجازی وسیعا بازپخش شده است. هدف، احتمالا تبرئه ایشان از نقشی است که در جریان اعدام های سال ۶۷ برعهده داشته است.

آقای رئیسی در این پاسخ، ابتدا با تاکید بر اینکه مخاطبان جلسه از گذشته اطلاع ندارند، دو دروغ می گوید:

۱- ایشان بعنوان نماینده دادستان درهیات سه نفره اعدام ها حضور داشته که در این پاسخ به سئوال، آن را مطرح نمی کند.

۲- بسیاری از اعدامی ها حکم گرفته بودند اما نه حکم اعدام، بلکه احکام زندان. از جمله توده ایها و وابستگان سازمان فدائیان اکثریت که نه تنها هیچ ارتباطی با ترورها و سازمان مجاهدین نداشتند بلکه بصورت جدی مخالف این روش و سیاست مجاهدین خلق بودند. از رهبری تا بخش زیادی از کادرهای سازمانی و حزبی آنها که پس از محاکمه زیر شکنجه احکام زندان گرفته بودند، در جریان اعدام ها در اوین به دار آویخته شدند.

ایشان اسامی آقای اشراقی و نیری را که در هیات اعدام ها بودند را سانسور می کند و همچنین اشاره به حضور حجت الاسلام پورمحمدی بعنوان  نماینده اطلاعات در این هیات نیز نمی کند.

او با زیرکی تمام فاجعه را می اندازد گردن آقای خمینی و آن فتوای مشکوکی که هنوز معلوم نیست خود او آن را نوشت و یا خطاطی که متخصص خط خمینی بود و فرمانبر احمد خمینی در بیت رهبری؟ ضمنا در آن فتوا و یا حکم و یا نامه ای که بنام خمینی ثبت شده، هرگز نیآمده که بروید همه شان را اعدام کنید. بلکه نوشته شده که به وضعیت آنها رسیدگی کنید.

آقای رئیسی احتمالا میدانست که بخشی از این ماجرا نیز بر میگردد به نقشی که آن نامه ۶ بندی معروف هاشمی رفسنجانی به آقای خمینی در اواخر عمر وی داشت. رفسنجانی از خمینی خواسته بود تا تکلیف این چند مسئله تا پیش از رحلت روشن کند:

- زندانیانی سیاسی که حکم گرفته اند

- مناسبات با امریکا

- جانشینی بعد از خود

- خاتمه جنگ ایران و عراق

متاسفانه دو بند دیگر این نامه همچنان محرمانه است و به آن اشاره نشده است اما موضوع نامه را رفسنجانی در خاطرات روزانه اش مطرح کرده است.

به این ترتیب است که ماجرای آن فاجعه ملی، با این توضیحات آقای رئیسی نمی توانست خاتمه یافته تلقی شود و یا تحت تاثیر کشته شدن ایشان در سقوط هلیکوپتر قرار بگیرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: