ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی امریکا:

اجازه حمله اوکراین به روسیه

یعنی یک گام تا جنگ سوم

 
 
 

 

 

خبرگزاری اسپوتنیک  به نقل از اسکات ریتر، افسر امنیتی سابق امریکا، درباره اجازه اخیر امریکا و برخی کشورهای اروپائی به اوکراین برای حمله به داخل خاک روسیه با سلاح های جدید ارسال امریکا و انگلیس و آلمان نوشت:

رژیم کی یف و متحدان غربی اش بر این باور بودند که می توانند در جنگ اوکراین بر روسیه غلبه کنند.

نیروهای اوکراین را در خاک کشورهای همسایه عضو ناتو آموزش داده و سلاح ها و دیگر تجهیزات را دراختیارش گذاشتند.

اکنون هم با دادن اجازه حمله نظامی از اوکراین به داخل خاک روسیه اوضاع را می توانند بشدت بحرانی کنند.

فرانسه اکنون به اوکراین اجازه می دهد از موشک کروز اسکالپ علیه اهدافی در داخل روسیه استفاده کند. واقعیت اینست که اگر از موشک اسکالپ فرانسوی برای حمله به اهدافی در داخل روسیه استفاده شود، این دفاع اوکراین از خود نیست بلکه به معنای حمله فرانسه به خاک روسیه است.

این واقعیت مورد تایید است که اوکراینی ها توانایی استفاده از موشک های دوربرد اسکالپ را که مجهز به کلاهک هستند ندارد. بنابراین، لازم است تکنسین های فرانسوی این وظیفه را انجام دهند. اکنون این سوال مطرح می شود: آنها داده های هدف گیری را از کجا بدست می آورند؟

ارتش فرانسه به شبکه ای از ماهواره های «سیراکوز» (Syracuse)  برای انتقال اطلاعات ضروری مورد نیاز برای موشک های اسکالپ متکی است.

مسکو به تازگی نشان داده است که به خوبی می داند چه کسی موشک های دوربرد ناتو را عملیاتی می کند و چه کسی اطلاعات و ارتباطات را فراهم می کند. رئیس جمهوری روسیه می داند که این اکتشاف فضایی اوکراین نیست، به ارتباطات اوکراینی ها نیز مربوط نیست و تکنسین های اوکراینی نیستند که چنین اهدافی را محقق می کنند. فرانسوی ها، آلمانی ها و انگلیسی ها در این زمینه نقش دارند. بنابراین، اگر این موشک‌ها، این سیستم‌های تسلیحاتی که اکنون توسط کشورهای غربی اجازه استفاده آنها را داده اند، توسط اوکراین برای حمله به اهدافی در داخل روسیه استفاده شود، دیگر این اتفاق دفاع اوکراین از خود محسوب نمی شود بلکه حمله ناتو به روسیه است.

اگر ناتو تصمیم بگیرد که با انجام حملات اضافی علیه روسیه پاسخ دهد (فراموش نکنید که این حملات تلافی جویانه است - روسیه در برابر حملات ناتو به خاک خود تلافی می کند) این یک حمله همه جانبه ناتو علیه روسیه خواهد بود.

 دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری سابق روسیه به وضوح اعلام کرده که روسیه، به یک شلیک هسته ای به معنای  پایان جهان است.

هدف بزرگ غرب، ناتو و ایالات متحده شکست راهبردی روسیه است.

مشکل اصلی غرب این است که از ابتدای جنگ تصورات نادرستی از روسیه داشته و درخواست های مسکو برای گفت وگو و حل و فصل مذاکره را نشانه ضعف آن می دانست.

اکنون غرب به روسیه حمله می کند تا بلکه روسیه را پشت میز مذاکرات صلح مورد نظر خود بکشاند. اما با این اقدام تنها کاری که انجام خواهد داد این است که پاسخ روسیه را تضمین کند. اگر غرب فکر کند که حق حمله دارد، باید  فکر واکنش متقابل روسیه را هم بکند و این یعنی پایان جهان.

این همان نقطه ایست که ما امروز در آن قرار داریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: