ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۳ خرداد

با ثبت نام "وحید حقانیان"

سمت و سوی انتخابات

ریاست جمهوری آشکار شد!

 
 
 

 

 

ثبت نام "وحید حقانیان" معاون اجرائی بیت رهبر جمهوری اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری که روز گذشته انجام شد، رویدادی بود که تقریبا تکلیف انتخابات ریاست جمهوری را تا حدودی روشن کرد. هیچکس انتظار چنین ورود به صحنه ای را نداشت که اگر داشتند شاید پیش از ثبت نام خود به آینده و سرانجام انتخابات فکر کرده و پا پیش نمی گذاشتند.

حقانیان که تاکنون شناخت مردم از او، دیدن وی در کنار رهبر جمهوری اسلامی بوده، پس از ثبت جمله ای را بیان کرد که عین واقعیت بود. او گفت:

«بنا دارم در معرض و منظر شما ملت قرار بگیرم و از آخرین لایه مغز نظام به پوسته اول گذر کنم."

او در ادامه این جمله و برای نفی و رد این مسئله که وی از بیت رهبری ماموریت ثبت نام یافته نیز گفت:

«من با تصمیم شخصی، خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران معرفی می‌کنم. گذر از این مرحله تاریخی و نظم نوین جهانی با توجه به منافع کشورها، نیازمند بهره‌گیری از خرد جمعی، حضور گسترده مردم و استفاده از توانایی‌های مادی و معنوی کشور است."

حتی از همین چند جمله کوتاه نیز چنین بر می آید که وحید حقانیان برای اجرای سیاست راهبردی نظام، یعنی حضور در مرحله گذار دوران ما از نظام تک قطبی به جهان چند قطبی و نقش آفرینی در جبهه شرق پا به میدان گذاشته است. صراحت بیان او نه تنها با دیگر نامزدهای ثبت نام کرده انتخابات ریاست جمهوری متفاوت است، بلکه با یکی به نعل و یکی به میخ زدن ابراهیم رئیسی نیز تفاوت آشکار دارد.

به این ترتیب و با در نظر گرفتن اسامی نامزدهای ثبت نام کرده انتخابات ریاست جمهوری، می توان حدس قریب به یقین داشت که اکثریت نزدیک به مطلق ثبت نام کردگان صحنه را ترک خواهند کرد و شاید در پایان این ماراتن علی لاریجانی بماند و حقانیان و احتمالا سعید جلیلی.

وحید حقانیان سابقه کار اجرائی ندارد اما با قاطعیت می توان مدعی شد که او در جریان بسیاری از امور سه قوه در حداقل ۲۰ سال گذشته بوده است.

او متولد۱۳۴۰ در تهران است اما پدرش از نجف‌آباد اصفهان بود و مادرش متولد تهران. در جنگ ایران و عراق در جبهه بوده و در سال ۱۳۶۴ فرمانده گشت‌های انتظامی امنیتی سپاه پاسداران در تهران موسوم به گشت ثارالله. در سال ۱۳۶۶ در عملیات بیت‌المقدس ۳ بشدت از ناحیه شکم و پا زخمی شد که در نتیجه آن هنوز هنگام راه رفتن کمی لنگ می زند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: