ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آلمان از شکست در دو جنگ جهانی درس نگرفت

جنگ اوکراین ادامه

جنگ دوم جهانی است!

 
 
 

 

 

" بوریس پیستوریوس" وزیر دفاع آلمان که خود را آماده صدراعظمی در این کشور نیز می کند، در یک سخنرانی جنگی گفت: «آلمان باید تا سال ۲۰۲۹ برای جنگ با روسیه در سال های آینده آماده شود.  برای این کار باید به آموزش پرسنل، مولفه های مادی و مالی توجه کرد. پیروزی روسیه در اوکراین برای آلمان بیش از کمک نظامی و مالی به نیروهای مسلح اوکراین هزینه خواهد داشت. بازگرداندن خدمت سربازی اجباری برای آلمان ضروری است.»

ایشان بر این تصور است که جهان جنگ دوم با ۵۲ میلیون کشته و قربانی را فراموش شده است. جنگی که آلمان به رهبری هیتلر برای سلطه بر منابع طبیعی روسیه آغاز کرد. در جنگ اول جهانی نیز آلمان با همین اندیشه ای که وزیر دفاع کنونی آلمان می گوید جنگ را آغاز کرد. البته امروز آلمان بعنوان متحد و پا در رکاب امریکا هوس جنگ جهانی کرده اما در آن دو جنگ خود رهبری جنگ را برعهده داشت. هدف در آن دو جنگ همان هدفی بود که امروز هست: متلاشی کردن روسیه و سلطه بر منابع طبیعی آن و درهم شکستن توان نظامی و اتمی کشور پهناور روسیه. ریشه های ادامه جنگ اوکراین و اساسا آغاز جنگ اوکراین و آموزش ۲۰۰ هزار نیروی نظامی اوکراین توسط ناتو و تشکیل یک ارتش ۸۰۰ هزار نفره در کشوری که زیر ۴۰ میلیون جمعیت داشت همین بود.

البته جهان امروز، به یمن وجود اینترنت جهان ۷۰ - ۸۰ سال پیش نیست که مردم را بتوان در بی خبر نگهداشت و به قربانگاه برد. شتاب تحولات جهانی نیز به گونه ایست که ممکن است تا یکسال دیگر جنگ طلبان در کشورهایشان بر سر قدرت نباشند. همین نگرانی که کشورهای اتحادیه اروپا اکنون نسبت به بازگشت ترامپ به کاخ سفید دارند نیز نشان دهنده سرعت تحولات جهانی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۸ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: