ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اخبار مهم دو جنگ اوکراین و غزه را دنبال کنید

جهان به کدام سو می رود

و به چه رئیس جمهوری نیاز داریم؟

 
 
 

 

 

با مجوزی که امریکا و برخی کشورهای اروپائی ارسال کننده سلاح به اوکراین، به دولت این کشور جهت حمله به خاک روسیه داده اند، روسیه زمین گیر شده، از اوکراین عقب نشینی می کند و تن به شکست و تجزیه روسیه میدهد؟

این خیال خامی است که پشت آن گسترش جنگ به سراسر جهان خفته است. همزمان با همین مجوز، ما در روزهای اخیر شاهد استفاده حزب الله لبنان از سلاح هائی هستیم که با آنها قلب اسرائیل را می زند. یمن و نیروهای شبه نظامی عراق با هم متحد شده و برای نخستین بار انصارالله یمن موشکی را به طرف اسرائیل و بنادر مهم اسرائیل شلیک کرده که هشدار باشی است به اسرائیل و امریکا. در همین روزها، روسیه سیل موشک ها و سلاح های دور بُرد را برای سومالی ارسال کرده است.  ناوگان های امریکا در تیررس سومالی و یمن هستند و اسرائیل در تیررس حزب الله لبنان. بدین ترتیب، روسیه نیز سلاح هائی را دراختیار متحدان خود برای حمله به پایگاه ها و ناوگانهای امریکا قرار داده است. بقول معروف "چیزی که عوض دارد، گله ندارد!". این که سلاح های جدید حزب الله و یمن و سومالی را روسیه از کدام طریق ارسال کرده و یا از چه زمانی با پیش بینی دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکراین ارسال این سلاح ها را آغاز کرده، مورد بحث و اشاره نیست و ابعاد آن نیز هنوز آشکار نیست. هیچ بعید نیست که واسطه ارسال این سلاح ها ایران بوده باشد و یا حتی استراتژیک ترین سلاح ها در اختیار ایران قرار گرفته باشد و یا قرار بگیرد.

این همان استراتژی است که مدودف نخست وزیر سابق و معاون شورای امنیت روسیه هفته گذشته و با اشاره به مجوز غربی ها به اوکراین برای حمله به خاک روسیه آن را اعلام کرد و از ارسال سلاح های غیر متقارن برای متحدان روسیه خبر داد.

بنابراین، مجوز حمله با تازه ترین سلاح های دوربُرد از اوکراین به داخل روسیه، گامی در جهت شکست روسیه نمیتواند باشد، بلکه گام بلندی است در جهت گسترش جنگ. بویژه در خاورمیانه ای که اسرائیل در آن همچنان یکه تازی می کند و نه تنها به جنگ ادامه میدهد، بلکه با نمایش تازه ترین موشک استراتژیک خود، به ایران دندان نشان داده  است.

باز گردیم به ایران: آیا انتخابات ریاست جمهوری ایران می تواند بی اعتناء به این آینده برگزار شود و فردی سکاندار ریاست جمهوری شود که جهان را از پشت عینک طرفداری و یا حداقل تعامل با امریکا و غرب می بیند؟ یا باید سکاندار کسی شود که آماده رویاروئی با جهانی باشد که در پیش روست؟

در همین ارتباط، مقاله مهم منتشر شده در "راشا تودی" را در پیک نت امروز با دقت بخوانید و به مصاحبه آقای ظهره وند که در مرحله دوم انتخابات مجلس به نمایندگی مجلس انتخاب شد نیز با دقت گوش کنید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۸ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: