ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه پوتین با خبرنگاران خارجی

امریکا از برجام خارج شده

به ایران می گویند پایبند باش!

 
 
 

 

 

در حاشیه اجلاس اقتصادی سن پترزبورگ، پوتین یک مصاحبه خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی داشت. در این مصاحبه، خبرنگاران غربی چند سئوال درباره برجام و مناسبات ایران و روسیه طرح کردند که پوتین در پاسخ گفت:

ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تصمیم گرفت از این توافق (برجام) خارج شود. اروپایی‌ها گفتند: امریکا کار خوبی نکرد که از توافق خارج شد ولی شما ایرانی‌ها باید به توافق پایبند باشید.

من نمی دانم این که ایران باید پایبند باشد را از کجا در آوردند. این چه حرف مزخرفی است که می زنند؟ چرا و بر اساس چه مبنایی این حرف را می زنند؟  وقتی طرف کلیدی و اصلی (آمریکا) از توافق خارج شده، چرا ایران باید به آن پایبند باشد؟

ایران بطور کامل به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل می‌کند و آن‌ها را نقض نکرده است. اروپائی ها به ایران می گفتند شما باید یکجانبه به تعهدات خود پایبند باشید. این مسخره است!

 ایران کشور قدرتمندی است و قرار نیست برده کسی و یا زیر پرچم غربی‌ها باشد.

آمریکایی‌ها باید در نگاه خود بازنگری داشته باشند، دنیا برپایۀ همکاری کشورها شکل گرفته و شاهد همکاری روسیه چین، ایران و دیگر کشورها هستیم.  ایران و‌ روسیه دو کشور نوظهور در حوزۀ اقتصادی هستند و این همان چیزی است که سیاستمداران اروپایی را نگران کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: