ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در صورت حمله به روسیه

رمانی، لهستان و آلمان

اهداف بمب ها تاکتیکی روسیه اند

 
 
 

 

 

راشا تودی-  پاتریک باب، روزنامه‌ نگار و نویسنده کتاب‌هایی درباره اوکراین معتقد است که غرب به دلیل دادن مجوز حمله به خاک روسیه توسط اوکراین، آلمان را با سرنوشت "کارتاژ" روبرو می کند. مقامات روسی حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ می دارند و حتی اهداف خاصی را در رومانی، آلمان و لهستان نام برده اند.

کریستین بابک، مجری کانال یوتیوب با پاتریک باب با این سئوال مصاحبه کرده:

-  مدت زیادی است که بحث های مربوط به ارسال تسلیحات به اوکراین به گوش می رسد. هفته گذشته در رسانه‌ها شاهد بودیم که به طور همزمان مجوز استفاده از سلاح‌های غربی برای شلیک به خاک روسیه داده شد. اگرچه در واقعیت ما بیشتر در باره این حملات صحبت می کنیم. شما در این باره چه فکر می کنید؟ و چه احساسی در مورد این واقعیت دارید که برخی از ما قاطعانه متقاعد شده ایم که اوکراین به سادگی جنگ را باخته است؟

پاتریک باب: پروفسور کراوز، دانشمند علوم سیاسی از دانشگاه کیل، معتقد است که مردم در آلمان از تشدید اوضاع جنگی در اوکراین وحشت دارند. آنها از این فکر وحشت دارند که روسیه را هرچه تهدید و تحریک کنیم، از سلاح هسته ای استفاده نخواهد کرد!"

می توان گفت که ما از گذشته تاریخی درس لازم را نگرفته ایم. برتولت برشت نوشت که "کارتاژ بزرگ" در سه جنگ شرکت کرد: "بعد از جنگ اول هنوز قدرتمند بود، پس از جنگ دوم هنوز قابل سکونت بود و پس از جنگ سوم دیگر وجود نداشت". چنین حالتی ممکن است برای آلمان نیز رخ دهد.

ما شرایطی داریم که می توان از قطع ارتباط نخبگان جامعه با واقعیت‌ها صحبت کرد. جان میرشایمر، دانشمند علوم سیاسی آمریکایی از دانشگاه شیکاگو می‌گوید: "اقدام به عمل شکست دادن یک قدرت هسته‌ ای اینست که چنانچه آن قدرت احساس کند راه پس و پیش ندارد، از سلاح‌های هسته‌ ای استفاده خواهد کرد". طرف روسی به صراحت اعلام کرده است که در صورت استفاده از این سلاح ها علیه فدراسیون روسیه، سازندگان این سلاح ها و کسانی که این سلاح ها را به اوکراین ارسال می کنند به یک هدف قانونی برای مسکو تبدیل خواهند شد.

سرگئی کاراگانوف، رئیس افتخاری شورای امنیت روسیه، قبلاً از این اهداف نام برده است. او در مقاله خود نوشت: "اگر اروپایی ها فراموش کرده اند که جاده جهنم چگونه است، ما می توانیم به آنها آن را نشان دهیم" و در مصاحبه خود از سه هدف معین نام برد. هدف اول سایت های موشکی آمریکایی که در خاک رومانی قرار دارند، دوم از لهستان نام بردند و سوم منطقه فرانکفورت که سلاح های آمریکایی نیز در آنجا مستقر هستند. یعنی او مشخص کرد که چه عواقبی در انتظار کشورهایی که اجازه می‌دهند تا روسیه بمباران شود.

نکته تعیین کننده در اینجا اینست که دولت فدرال آلمان به وضوح علاقه ای به پایان دادن به جنگ اوکراین ندارد. مدیر سیاسی وزارت امور خارجه، خانم  Tjorven Bellmann، مشاور وزیر امور خارجه آلمان، در انجمن آلمان برای سیاست خارجی سخنرانی کرد و در آنجا گفت: ما پیشنهادات کشورهای جنوب جهانی برای پایان دادن به این جنگ را اکنون مناسب نمی دانیم." از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین بارها پیشنهادهای مذاکره ای را ارائه کرده است که آشکارا از سوی غرب پذیرفته نشده است. این موضوع نشان دهنده پیشینه این جنگ است و نشان می دهد که چگونه دولتمردان غربی به بی راهه می روند.

 

https://russian.rt.com/inotv/2024-06-09/Nemeckij-zhurnalist-iz-za-ukrainskih-udarov


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: