ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بموجب نتایج بدست آمده در فرانسه و آلمان

پیروزی مخالفان سیاست جنگی

در انتخابات پارلمان اروپا

 
 
 

 

 

روز گذشته (یکشنبه) انتخابات پارلمان اروپا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار شد. بموجب نتایج بدست آمده، در فرانسه و آلمان دو حزب ناسیونالیست که رسانه های هر دو کشور آنها را راست افراطی معرفی می کنند، نتایج غافلگیر کننده ای را بدست آوردند.  در فرانسه حزب خانم لوپن که در سیاست خارجی بشدت مخالف مکرون است و در انتخابات ریاست جمهوری با فاصله کمی انتخابات را به مکرون باخت، در انتخابات روز گذشته ۳۰ در صد رای آورد که بموجب این رای، شمار کرسی های حزب لوپن در پارلمان اروپا افزایش خواهد یافت.

در آلمان نیز حزب "آلترناتیو آلمان" برای نخستین بار ۱۶ در صد آرا را بدست آورد و در مقام دوم پس از دو حزب متحد "س اس او - س د او" قرار گرفت. حزب چپ و نوبنیاد خانم واگن کنشت نیز در این انتخابات ۶ در صد رای آورد و موقعیت آن در پارلمان اروپا تقویت شد.

اهمیت این زمین لرزه ها در کشورهای اروپائی و در نتیجه در پارلمان اروپا در آنست که سیاست کنونی اتحادیه اروپا بعنوان دنباله رو سیاست جنگی امریکا در اوکراین بشدت تضعیف خواهد شد. بویژه اگر در دیگر کشورهای اروپائی نیز نتایج انتخابات روز گذشته همانگونه باشد که در آلمان و فرانسه بود.

نخستین تفسیرها از انتخابات روز گذشته آنست که حضور مردم در پای صندوق های رای در مقایسه با انتخابات گذشته بسیار بیشتر بوده و این نیست مگر نگرانی مردم از گسترش جنگ در اروپا


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: