ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سعید لیلاز:

تائید صلاحیت پزشکیان

دریچه امید به انتخابات است

 
 
 

 

 

سعید لیلاز نخستین تحلیلگر سیاسی (بویژه اقتصادی) داخل کشور بود که درباره ۶ نامزد تائید شده انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظر کرد. او گفت:

«دولتی که می‌خواهد تشکیل شود صرف نظر از هر گرایش سیاسی که داشته باشد، مهمترین وظیفه‌اش این است که در حوزه اقتصاد کلان نه تنها راه آقای رئیسی را در مسیر رشد اقتصادی مثبت و بهبود فضای کسب و کار که انصافا خوب کار کردند ادامه دهد بلکه آن را تعمیق کند. نوع تایید صلاحیتی که شورای نگهبان داشت حرکتی جدی در این مسیر برای ایجاد امید بود.

تایید صلاحیت آقای پزشکیان گام عملی واقعی در این مسیر بود و به جامعه این علامت را داد که اگر وارد صحنه انتخابات شوید ممکن است نتیجه بگیرید.

دولت بعدی باید بلافاصله قدرت خرید مردم را بر اساس تورم و میزان رشد اقتصادی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده ارتقا دهد. اولین پالسی که دولت می‌تواند به مردم دهد ترمیم جدی در دستمزد کارگران و حقوق بگیران دولتی و بازنشستگان و مستمری بگیران است تا آنها به آینده اقتصادی کشور امیدوارتر باشند.

(بخش اول صحبت لیلاز در باره موفقیت های دولت ابراهیم رئیسی بیشتر یک تعارف است تا واقعیت چرا که اتفاقا ایشان در بخش پایانی صحبت خود از دولت آینده می خواهد تا دستمزد کارگران و حقوق بگیران دولتی و بازنشستگان و مستمری بگیران را ترمیم کند. اگر دولت رئیسی چنین کرده بود دیگر چه نیاز به توصیه به دولت آینده بود؟)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: