ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی زلنسکی در مجلس آلمان

دو حزب پارلمان آلمان

سخنرانی زلنسکی را بایکوت کردند 
 
 
 
 

 

زلنسکی، رئیس جمهور تاریخ رسمیت حقوقی گذشته اوکراین روز گذشته یک سخنرانی ویدیوئی در مجلس آلمان ایراد کرد.

واکنشی که به این سخنرانی در مجلس آلمان نشان داده شد با واکنش تمام پارلمان های اروپائی که او تاکنون در آنها سخنرانی کرده متفاوت بود زیرا نمایندگان حزب "آلترناتیو برای آلمان" و ۱۱ نماینده حزب جدید چپ "اتحاد واگن‌کنشت" سالن سخنرانی را ترک کردند.

نمایندگان عضو حزب آلترناتیو برای آلمان در باره این واکنش گفتند:

"حاضر نیستیم به سخنان کسی گوش کنیم که لباس نظامی به تن دارد و دوره ریاست جمهوری‌اش تمام شده و تنها وظیفه ای که برای خود قائل است تشدید و پیشبرد جنگ و جمع آوری کمک مالی و تسلیحاتی است ".

نمایندگان حزب چپ اتحاد واکن کنشت نیز گفتند:

"زلنسکی نقشی عمده‌ای در ادامه تنش و جنگ دارد و از کشاندن اروپا به طرف یک جنگ اتمی فاجعه بار ابائی ندارد و به همین دلیل جای او پشت تریبون مجلس نیست".

اقدام نمایندگان این دو حزب با اعتراض نمایندگان ۶ حزب دیگر در مجلس آلمان روبرو شد. از جمله نمایندگان حزب چپ قدیمی که خانم واگن کنشت در اعتراض به راست رویهای این حزب از آن انشعاب کرده و حزب جدید چپ را تاسیس کرده است.

لیبرال‌ها و سوسیال دمکرات‌ها و سبزها و دمکرات مسیحی‌ها نیز با حزب چپ قدیم همنوائی کردند.

دو حزب آلترناتیو برای آلمان و حزب چپ جدید در انتخابات پارلمان اروپا که روز یکشنبه برگزار شد، به ترتیب ۱۶ در صد و ۶ در صد رای آوردند. حزب آلترناتیو برای آلمان با نتایجی که در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه بدست آورد به حزب دوم آلمان تبدیل شد. این حزب و حزب خانم واکن کنشت علیرغم اختلافات ایدئولوژیکی که با هم دارند در زمینه مخالفت با جنگ و کمک مالی و تسلیحاتی به اوکراین برای ادامه جنگ اوکراین اشتراک نظر دارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: