ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آرایش ائتلاف شگفت انگیز

برای انتخابات پارلمانی فرانسه

گزارش "آذرنگ"

 
 
 

 

 

انتخابات پارلمان اروپا در فرانسه، شگفتی های بسیار آفریده که متاسفانه روزنامه ها و خبرگزاری ها از بیم متهم شدن به تبلیغ چپ، به آن نمی پردازند. ترکیب آراء اینگونه است:

 

حزب اتحاد ملی به رهبری "مارین لوپن" و حزب «بازگشت فرانسه» به رهبری "جردن باردلا" که لیست مشترک برای انتخابات داده بودند جمعا  31.36 درصد آرا را بدست آوردند.

حزب مکرون 14.6 درصد آرا را بدست آورد.

پس از آن لیست "حزب سیوسیالیست ، بنام "بیداری اروپا" 13.8 در صد آرا را بدست آورد.

چپ 9.9 درصد آرا را بدست آورد .

جمهوری خواهان 7.2 درصد آرا را به خود اختصاص داد.

دو حزب اکولوژیست فرانسه به ترتیب 5 درصد 5.5 و 5.47 در صد ارا را بدست آوردند.

حزب کمونیست فرانسه 2.36 در صد ارا را بدست اورد.

این ترکیب و با آرایشی سیاسی باید برود برای انتخابات خارج از نوبتی که مکرون به امید بدست آوردن یک پیروزی پارلمان و جبران شکست در انتخابات پارلمانی مجلس را متحل و انتخابات خارج از نوبت را اعلام کرد. انتخاباتی که  30 ژوئن برگزار خواهد شد و نتیجه آن می تواند بزرگترین ضربه را به جبهه جنگ اوکراین به رهبری ناتو بزند.

دلائل امکان این ضربه و ترکیب جدید دولت در فرانسه:

 

 ائتلاف "حزب سوسیالیست" و حزب "اینسومیز" که موسوم به فهرست چپ است و دو حزب اکولوژیست و حزب کمونیست در مجموع با بیش از 38 در صد ارا وارد انتخابات می شوند.

 

حزب مارین لوپن "اتحاد ملی" که رسانه های آن را بدلیل مخالفت با مهاجرت لجام گسیخته و طرفدار از حسن رابطه با روسیه و مخالفت با ادامه جنگ اوکراین راست افراطی لقب داده اند  و حزب " آر .ان" که 6 در صد آرا را دارد جمعا 32 در صد رای دارند.

تا اینجا ائتلاف چپ در مقام اول است، اما سرنوشت آن را اتحادهائی که در مرحله دوم شکل می گیرد تعیین می کند.

حزب مکرون با 14.6 در صد آراء شانسی برای پیروزی در دور اول انتخابات ندارد و همچنین حزب جمهوری خواهان که موسس ان  نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه است با نزدیک به 8 در صد اراء اگر با هم ائتلاف کنند  در مجموع 23 در صد آرائ را خواهند داشت و در مقام سوم قرار میگیرند.

 

تا اینجا انتخابات به دور دوم می کشد و چانه زنی ها برای ائتلاف آغاز می شود. در این چانه زنی حزب جمهوریخواهان نقش تعیین کننده پیدا می کند، زیرا اگر با حزب ماری لوپن متحد شود  در مجموغ بیش از 39 در صد رای خواهند داشت و پیروزی آنها قطعی است و اگر با چپ متحد شود، پیروزی این ائتلاف قطعی است.

به این ترتیب، حزب مکرون شانسی در انتخابات نخواهد داشت و اتحاد جمهوریخواهان با چپ نیز دشوار قابل تصور است. به این ترتیب مکرون بازنده اصلی است  واگر هیچکدام با هم متحد نشوند جبهه چپ برنده انتخابات است، بویژه که حزب کمونیست نیز با نزدیک به 2 و نیم در صد رای آمادگی خود را برای ائتلاف با جبهه چپ اعلام کرده است.

 

https://www.leparisien.fr/elections/europeennes/elections-europeennes-2024-voici-les-resultats-definitifs-du-scrutin-en-france-10-06-2024-277IXSW7TBB7HDPLZ5SHPOU2BQ.php.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: