ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علیرغم سقوط اعتبار صدراعظم آلمان

رهبری ناتو در اروپا

به آلمان واگذار خواهد  شد؟

 
 
 

 

 

شکست مکرون در انتخابات فرانسه، بی شک به زلزله ای سیاسی در آلمان و بدنبال آن در برخی از کشورهای اروپائی خواهد شد.

از هم اکنون رویترز طی تفسیری نوشته است:

۷۱ درصد از یک هزار و ۳۳۴ شرکت‌ کننده در یک نظرسنجی در آلمان که از ۱۰ تا ۱۲ ژوئن (۲۱ تا ۲۳ خرداد) انجام شد، اعلام کردند که از عملکرد دولت ناراضی هستند. میزان نارضایتی ماه پیش ۶۶ درصد بود.

حدود ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان موافق برگزاری انتخابات زودهنگام بوده و ۶۶ درصد همچنان معتقدند که ائتلاف احزاب حاکم تا سال آینده و پایان دوره کنونی پارلمان آلمان تداوم یابد.

هر سه حزب تشکیل دهنده ائتلاف حاکم آلمان در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا متحمل شکست شدند و حزب "آلترناتیو برای آلمان" به پیروزی مهمی دست یافت و به حزب دوم این کشور تبدیل شد.

همزمان با اعلام این نظرسنجی، دولت آلمان با این پیش بینی که ترامپ به کاخ سفید باز خواهد گشت و بودجه ناتو را قطع خواهد کرد، برای رهبری ناتو در اروپا خیز برداشته است.

آژانس خبری آلمان (دویچه پرِرِسه آگِنتور) روز گذشته نوشت:

"ناتو می خواهد مستقیما هماهنگی بین المللی تحویل تسلیحات و فعالیت های آموزشی برای نیروهای مسلح اوکراین را به عهده بگیرد و آلمان باید نقشی کلیدی در این امر ایفا کند.  مقر عملیات برنامه ریزی شده ناتو برای هماهنگی تحویل تسلیحات و فعالیت های آموزشی برای نیروهای اوکراین در آلمان مستقر خواهد شد. بر اساس گزارشی کوتاه از محافل ناتو در روز جمعه،  ایالت "ویسبادن" آلمان برای برپائی این مقر انتخاب شده است.

پایگاه نیروهای مسلح آمریکا در اروپا که تاکنون وظایف هماهنگی را انجام داده نیز در ویسبادن است. مقر جدید در آلمان را یک ژنرال سه ستاره هدایت خواهد کرد که مستقیماً به فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا گزارش می دهد. برنامه عملیاتی ماموریت جدید ناتو روز پنجشنبه توسط شورای هماهنگی سازمان آتلانتیک شمالی تصویب و سپس روز جمعه توسط وزرای دفاع تایید شد.

اجرای این پروژه اقدامی است احتیاطی با پیش بینی بازگشت احتمالی ترامپ به کاخ سفید.

پایگاه جدید ناتو در آلمان به طور رسمی در ماه آینده، یعنی ماه ژوئیه راه‌اندازی می شود، زمانی که صدراعظم کنونی آلمان و دیگر رؤسای کشورهای ناتو در واشنگتن  دیدار دارند."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: