ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آنها که این پیشنهادها را رد کنند مسئول خون ریزیهای آینده اند

پیشنهاد توام با تهدید پوتین

برای خاتمه جنگ اوکراین

 
 
 

 

 

روز گذشته رئیس جمهور روسیه "پوتین" در دیدار با وزیر خارجه و کادر دیپلماتیک این وزارتخانه که در محل همین وزارتخانه انجام شد، طی سخنانی، بار دیگر و با صراحتی بیشتر نظرات روسیه برای پایان جنگ اوکراین را اعلام کرد.

او گفت:

نیروهای نظامی اوکراینی باید کاملا از استان‌های لوگانسک‌، دونتسک، زاپورژیا و خرسون خارج شوند. این استانها به روسیه پیوسته اند. همین که نیروهای اوکراینی از این استان‌ها خارج شوند و اوکراین از پیوستن به ناتو اعلام انصراف کند، ما هم آتش بس را اعلام می‌کنیم. این واقعی ترین پیشنهاد برای صلح است. اگر غرب و اوکراین این پیشنهاد را رد کنند مسئولیت تمام خون هائی که ریخته می شود بر عهده آنهاست. ما می گوئیم اوکراین باید بی طرف بماند، در هیچ بلوک‌ نظامی وارد نشود و امکان دستیابی به سلاح اتمی نیز نداشته باشد. نظامی زدایی و نازی زدایی در اوکراین خواست ما برای خاتمه جنگ است.

پیوستن کریمه، سیواستوپل و استانهای دونتسک، لوگانسک، زاپورژیا و خرسون امروز بخشی از روسیه اند و این مسئله باید بصورت رسمی در قراردادهای بین المللی ثبت شود.

بازگشت به روابط گذشته با اوکراین و با اروپا و احیای تدریجی روابط وابسته به قبول این پیشنهاد است.

پوتین درباره موقعیت بریکس نیز گفت:

روسیه شاهد علاقه رو به رشد کشورها برای پیوستن به بریکس است. ما به آنها کمک خواهیم کرد که به بریکس بپیوندند. بریکس به تدریج به یکی از نهادهای نظاتی مهم جهان تبدیل خواهد شد. غرب تصمیم گرفت پس از جنگ سرد نظم جهانی را تعیین کند و اکنون این مسئله تمام شده و جهان به نقطه بی بازگشت نزدیک شده است. تحمیل شکست استراتژیک به روسیه یک توهم است و ما اکنون بدنبال

 تضمین امنیت جمعی در اوراسیا هستیم. درباره سرقت دارائی های روسیه در غرب هم اطمینان داشته باشند که این سرقت بی پاسخ نخواهد ماند. ضمناً این اقدام به بی اعتمادی به ارزهای غربی را افزایش خواهد داد، زیرا کشورها احساس می کنند که هر کدام آنها در صف نوبت اند تا ثروتشان تصاحب شود.

ما خواهان نابودی امریکا نیستیم، اما تلاش های ایالات متحده برای حفظ موقعیت امپراتوری خود به هر وسیله ممکن، این کشور را به سمت انحطاط می برد. این خطر کاملاً پوچ است و برای توجیه مسابقه تسلیحاتی است و بیهوده غرب را از خطر روسیه می ترسانند، در حالیکه خطر از سوی ایالات متحده متوجه آنهاست.

روسیه حتی خواهان حل و فصل بحران اوکراین بود، اما غرب ما را فریب داد و همه راه حل های پیشنهادی ما برای حل بحران را نادیده گرفت.

(در سخنرانی و پیشنهاد پوتین یک نکته کلیدی، اما  غیر صریح وجود دارد که قطعاً رهبران ناتو و امریکا متوجه آن شدند. پوتین گفت که اگر پیشنهادهای روسیه قبول نشود و سیل سلاح به طرف اوکراین ادامه یابد و  شلیک آنها به داخل روسیه، ادامه خون ریزی برعهده آنهاست. با توجه به اینکه هم اکنون تقریباً سه سال از جنگ در اوکراین می گذرد و صدها هزار نفر قربانی شده اند، این تهدید پوتین، تهدید به اجرای یک گام بزرگتر جنگی است. شاید بمباران شهرهای بزرگ اوکراین که تاکنون روسیه از آن خودداری کرده، شاید بهره گیری از سلاح های تاکتیکی اتمی و شاید حمله به مراکز انتقال سلاح به اوکراین در همسایگی اوکراین و شاید پرواز موشک های کروز به طرف ناوگانهای امریکا و حتی از طریق کوبا به خاک امریکا!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۵ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: