ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نرمش های تازه دولت المان

نتایج شکست دولت المان

در انتخابات پارلمان اروپا 
 
 
 
 

 

ضربه ای که پیروزی احزاب ناسیونالیست اروپا در جریان انتخابات پارلمان اروپا به دولت های مستقر اروپائی زدند نتایجی دارد که از هم اکنون و بتدریج آشکار می شود. از جمله در آلمان که دولت و احزاب ائتلافی حاکم در این کشور بازنده بزرگ این انتخابات بودند. احزاب برنده انتخابات مخالف مهاجرپذیری لجام گسیخته و از آن مهم تر مخالف سیاست خصومت با روسیه و دنباله روی از امریکا در این عرصه هستند. آنها درباره کمک های تسلیحاتی و مالی به اوکراین اعتقاد دارند "چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است". یعنی پول ها را باید به زخم نیازهای داخلی زد. رسانه های وابسته به دولت های غرب، این احزاب را راست افراطی نامگذاری کرده اند، درحالیکه خود، راستگراترین دولت ها را تشکیل داده اند.

دولت آلمان که ناظر و شاهد افول و یا شاید سقوط دولت مکرون در فرانسه است، سیاست نعل و میخ را در باره اوکراین و روسیه پیش کشیده است، بویژه که حدس قریب به یقین می زند که ترامپ به کاخ سفید باز خواهد گشت و دوران سختی پیش روی اروپاست. در چارچوب همین سیاست جدید یکی به نعل و یکی به میخ است که شولتز در کنفرانس باصطلاح صلح سوئیس و با مخالفان و تحریم کنندگان این کنفرانس همنوائی کرد و در مصاحبه با شبکه تلویزیون "ز. د. اف" آلمان گفت:

«روسیه باید در کنفرانس بعدی در مورد اوکراین شرکت کند و اجلاس سوئیس پایه و اساس جلسه بعدی است. البته پیشنهاد صلح پوتین را قبول نداریم».

صدراعظم آلمان در یک اقدام دیگر تصویب نخستین تحریم‌های گازی اتحادیه اروپا علیه روسیه را وتو کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: