ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بزودی بن سلمان رسما پادشاه عربستان می شود

۳ اقدام هوشیارانه عربستان

برای نمایش استقلال خود!

 
 
 

 

 

عربستان سعودی که در آستانه اعلام خبر درگذشت پادشاه این کشور و جانشینی بن سلمان بعنوان پادشاه جدید عربستان است، در روزهای اخیر سه تصمیم مهم گرفت. نخست حاضر نشد قرارداد ۵۰ ساله پترودلار را تجدید کند. قراردادی که بموجب آن عربستان نفت خود را باید به دلار می فروخت. این تصمیم یعنی آغاز فروش نفت عربستان به کشورهای دیگر با ارز آن کشورها. در راس این کشورهای روسیه و چین قرار دارند. این اقدام که ظاهراً در چارچوب سیاست دلار زدائی بریکس انجام شد ضربه ای فراتر از پرتاب موشک به نیویورک و واشنگتن بود.

در اقدام دوم، عربستان تابع درخواست حضور در کنفرانسی که بنام صلح در سوئیس برپا کردند نشد با این بهانه که میزبان یک و نیم میلیون مسلمانی است که به قصد حج به عربستان سفر کرده اند. دلیل اصلی این عدم شرکت چیز دیگری بود و آن اینکه عربستان خود مبتکر تشکیل کنفرانس صلح در اوکراین با شرکت و حضور همه طرف های درگیر در جنگ اوکراین است و اعتباری برای کنفرانس صلح سوئیس قائل نیست و عملاً هم نشان داد که قائل نیست.

اقدام سوم، کشیدن سریع گوش چند ایرانی که بعنوان خبرنگار ویزای عربستان گرفته و در تدارک برپائی جنجالی تازه بودند که به رابطه نوبنیاد ایران و عربستان ضربه می زد. آنها را جمعشان کرد و پس از همآهنگی با مقامات جمهوری  اسلامی از عربستان بیرونشان کرد. این اقدام نیز یک ضربه امنیتی به امریکا و انگلیس بود که بشدت نگران رابطه و حتی اتحاد عربستان با ایران هستند. بویژه که بن سلمان قرار است بزودی به ایران سفر کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: