ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رسانه های مهم غرب و پیشنهاد پوتین

پیشنهاد صلح پوتین

در صدر بحث کنفرانس سوئیس

 
 
 
 
 

 

پیشنهاد صلحی که پوتین برای جنگ اوکراین، همراه با تهدید امریکا و متحدان ناتوئی آن کشور در صورت ادامه و گسترش جنگ مطرح کرد، یک فرصت شناسی دقیق بود. زیرا این پیشنهاد در آستانه کنفرانس صلح سوئیس برای اوکراین مطرح شد و عملا به محور اصلی بحث های آن کنفرانس تبدیل شد.

روزنامه "هیل" که در واشنگتن منتشر می شود و از روزنامه های سیاسی مهم امریکاست، در باره پیشنهاد صلح پوتین نوشت:

"پیشنهاد پوتین نشان‌ دهنده این اطمینان روسیه است که آن کشور می‌تواند با توجه به پیشروی تدریجی نیروهایش در عمق اوکراین، شرایطی را به طرف مقابل تحمیل کند."

اسکای نیوز نوشت:

"تصادفی نیست که سخنان پوتین در آستانه اجلاس صلح در مورد اوکراین در سوئیس منتشر شد. هدف این بود که موضع مسکو را به اطلاع همه برساند و همچنین مشروعیت اجلاس را حتی قبل از شروع آن تضعیف کند."

فرانکفورتر رودشاو آلمان نوشت:

"سخنان پوتین یک حمله اطلاعاتی قابل توجه به کنفرانس اوکراین بود که در آستانه تشکیل کنفرانس سوئیس اعلام شد.

رسانه های مجارستان یعنی کشوری که با بقیه کشورهای اتحادیه اروپا بر سر سیاست روسیه ستیزی زاویه پیدا کرده و حاضر به تحریم نفت روسیه نشده نوشت:

"از آنجایی که ارتش روسیه در جنگ در حال حاضر پیشرو است، تنها یک آتش بس و صلح مطابق با خواسته روسیه امکان پذیر است."

(پوتین در پیام صلح خود اعلام کرد که اگر این پیشنهاد پذیرفته نشود، خون هائی که از این پس ریخته خواهد شد به گردن آنهائی است که این پیشنهاد را قبول نمی کنند. با توجه به اینکه تاکنون نیز صدها  هزار نظامی در جنگ اوکراین کشته شده اند، این تهدید پوتین فراتر از کشتاری است که تا کنون در جنگ اوکراین شاهد بوده ایم و به همین دلیل شاید منظور او استفاده از سلاح های اتمی تاکتیکی در پاسخ به شلیک موشک و حمله هوائی ارتش اوکراین به رهبری مستشاران ناتو به روسیه و آن هم با سلاح های تازه ایست که امریکا به اوکراین منتقل کرده است. مانور ناوگان و زیر دریائی اتمی روسیه در بندر هاوانا نیز بخشی از همین تهدید باید باشد.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: