ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۷ خرداد

هدایت کشور در اختیار

یک "شورا" قرار گرفته!

 
 
 

 

 

حجت الاسلام پورمحمدی، امنیتی ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری است. سالها معاون خارج از کشور وزارت اطلاعات بوده، نماینده وزارت اطلاعات در اعدام های سال ۶۷ بوده، سالها رئیس بازرسی کشور بود و دوران کوتاهی نیز وزیر کشور دولت احمدی نژاد و درعین حال عضو یک کمیسیون تحقیقاتی در بیت رهبری. سخنران خوبی است و نظم فکری قابل توجهی هم دارد. اکنون هم دبیر جامعه روحانیت مبارز است.

این سوابق را از او یاد آور شدیم تا به یک نکته کلیدی که او در خلال مصاحبه انتخاباتی اش مطرح کرد و آن که  مصاحبه را انجام میداد نکته را نگرفت و یا بقول عوام "دوزاریش نیفتاد" بپردازیم.

او گفت که در بیت رهبری یک شورا برای نظارت بر کار سه قوه تشکیل شده که حل اختلافات سه قوه برعهده آنست. او نگفت و مصاحبه کننده هم سئوال نکرد که این شورا مرکب از چه کسانی در بیت رهبری است؟ از چه زمانی تشکیل شده؟ و نقش و سهم آن در انتخاباتی که دوران تبلیغاتی و مناظره ای آن را می گذرانیم چیست؟

اهمیت اشاره پورمحمدی در آنست که از انتخابات کنونی بوی آشتی ملی و آغاز رفرم هائی می آید که حدس زده می شود، پشت صحنه (احتمالا همان شورای مورد اشاره پورمحمدی) مبتکر آنست و بیش از بقیه نامزدهای انتخاباتی، دکتر پزشکیان آن را حدس زده و بلندگوی آن شده است. در چارچوب همین طرح و رفرم های احتمالی است که محمد خاتمی از حصر تصویر و خبر بیرون آمده و در کنار پزشکیان قرار گرفته و پزشکیان در جریان سفر به قم به دیدار آیت الله منتقد جدی اوضاع بحرانی مملکت یعنی آیت الله جوادی آملی رفته و سپس برای فاتحه خوانی بر سر قبر آیت الله منتظری حاضر شده است. سخنان و راه حل های او برای برون رفت کشور از بحران اقتصادی و اجتماعی، بکلی با حرف های شعاری و کلی ۵ نامزد دیگر انتخاباتی تفاوت دارد. ۵ نامزدی که سه نفر آنها (قالیباف، جلیلی، زاکانی) عکس برگردان یکدیگرند و جابجا شدن آنها از مجلس و شهرداری تهران و از دولت سایه و رسیدنشان به کاخ ریاست جمهوری کوچکترین تحولی را نوید نمیدهد و در بر همان پاشنه ای خواهد چرخید که تاکنون چرخیده و ای بسا اوضاع را بدتر از آنچه که هست هم بکند.

هر سه آنها در چند انتخابات ریاست جمهوری و شهرداری تهران دست رد از جانب مردم خورده اند اما باز هم دست بردار نیستند و می خواهند برسند به کاخ ریاست جمهوری.

(توصیه می کنیم، عنوان های اول پیک نت روزهای اخیر را به هم پیوسته مطالعه کنید. ما بجای پر نویسی، از شیوه کوتاه نویسی، صریح نویسی و شرح گام به گام آنچه می گذرد اما در ادامه هم هستند استفاده کرده ایم.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: