ايران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نامه منتسب به شفیعی کدکنی خطاب به مردم

در انتخابات شرکت کنید

و به پزشکیان رای بدهید! 
 
 

 

 

در ۴۸ ساعت گذشته، متن نامه ای بنام شفیعی کدکنی مبنی بر اعلام حمایت از دکتر پزشکیان در فضای مجازی منتشر شده که بازتاب وسیعی نیز داشته است. هنوز خود شفیعی کدکنی نه این نامه را تائید و نه تکذیب کرده است. در این نامه؛ گویا شفیعی کدکنی، که معمولا در امور سیاسی کشور دخالت نمی کند، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، پیرانه سر وارد میدان شد و به مردم توصیه کرد که دکتر پزشکیان رای بدهند. در نامه منتسب به او آمده است:

 

«متأسفانه جامعهٔ عقل‌گریزِ ما همیشه به «روشنفکران نمی‌خواهم» (امثال صادق هدایت) بهاء داده است و از «روشنفکر چه می‌خواهم» (امثال سید حسن تقی زاده) با بی‌اعتنایی و گاه نفرت یاد کرده است.

در میهن ما متاسفانه روشنفکران نمی خواهم غالب بوده اند و وعده های نا کجا آبادی داده اند و ما در گذشته اسیر افکار روشنفکران  "نمی خواهم"   شدیم . امثال بازرگان ها را که سخن از اصلاح و تغییرات گام گام می گفتند با انگ لیبرال و غیر انقلابی راندیم و آنچنان شدیم که عوامفریبانی بر ما مسلط شدند که وعده پوشالی مدیریت جهان به ما دادند و سرمایه های کشور را به هدر دادند و ساختارها و قواعد حکمرانی را بر هم زدند

روشنفکر متعقل از هر فرصت، ولو کوچک برای اعتلای مملکت بهره می جوید .امروز مملکت در آستانه انتخابات رئیس جمهوری قرار گرفته که با انتخاب گزینه ای مناسب‌تر احتمال کاستن از آلام مردم می رود. انتظار معجزه از رئیس‌جمهور آتی نباید داشت و توان آن را هم ندارد اما می تواند  حکمرانی شعاری و وعده‌اي و کارناشناس و غیر کارامد را قدری بهبود بخشد .

مسعود پزشکیان فرد امتحان پس داده ایست. ساختار اجرایی و تقنینی کشور را می شناسد. به اقدام کارشناسی باور دارد. خود مدارج علمی را بی شبهه گذرانده و در باندهای قدرت و ثروت رد پایی از او نیست . اقتضا دارد دوستداران ایران عزیز و داعیه داران روشنفکری عاقلانه فرصت انتخاب پزشکیان را تبلیغ کنند . راه تحریم میوه اش حاکمیت اقلیت بر اکثریت و تسلط بی مایگان است.  مسیر اعتلای ایران عزیز از تغییرات مستمر و تدریجی می گذرد .

قهرمان اعتلای کشور مجموعه مردمی هستند که یاس را برآنند و  امیدوارنه در صحنه باز آفرینی مجد و عظمت ایران در حد امکان همراهی کنند .  اگر ما بشویم واقعا می توانیم .

جوانان این دیار باید به صحنه بیایند و آینده را بیارایند . یاس وسوسه شیطان است .به همت همگان و به تدریج به مسیر پیشرفت برخواهیم گشت . فرصت انتخاب پزشکیان را مغتنم شماریم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ ژوئن  ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: